Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:04:53 GMT

شکوه بندگی و تسلیم در دعای عرفه کرمانی ها

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۴۳۹۳

شکوه بندگی و تسلیم در دعای عرفه کرمانی ها

به گزارش ایرنا، دعای عرفه عصر امروز سه شنبه باشکوهی از بندگی و تقرب به ذات اقدس ربوبی همنوا با مناجات امام حسین(ع) در این روز با حضور ملت شهیدپرور کرمان در محیط باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

کرمانی ها در آیین عبادی دعای عرفه دست نیاز خود را به سوی آستان پروردگار بلند کردند و از خداوند عاقبت بخیری، عزت اسلام و مسلمین و سلامت خواستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کرمانی ها نیز دعای عرفه را در کنار مرقد مطهر سیدالشهدای جبهه مقاومت زمزمه کردند. 

گزارش های رسیده از شهرستان ها و مناطق استان کرمان نیز حاکی از برگزاری آیین دعای عرفه در این استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

به گفته حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان دعای پرفیض عرفه در این استان در محیط باز، در مدت زمان اندک و با حضور تعداد اندکی جمعیت با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

فرمانداران شهرستان ها نیز بر حُسن اجرای این آیین مذهبی نظارت داشتند.

امروز سه شنبه (۲۹ تیر) مصادف با نهم ذیحجه، مردم ولایی و شهیدپرور کرمان با حضور در اماکن مذهبی و گلزارهای شهدا، دست دعا بر آستانه یگانه ای بی منتها بالا بردند.

نهمین روز از ماه ذی‌الحجه روز عرفه است و از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و برای آن اعمالی ذکر شده که از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای روح‌بخش عرفه است.

در این روز حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترانده است.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه و دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه از دعاهای وارد شده برای این روز است که مضامین توحیدی و عرفانی این دعاها ایمان را در دل های مشتاق بیشتر و امید به رحمت الهی را فزونتر می سازد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی عید سعید قربان کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی عید سعید قربان کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی عید سعید قربان کرمان دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • جشن با شکوه فرشته ها در همدان برگزار شد