Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شرکت آمریکایی تولیدکننده بستنی «Ben & Jerry's» اعلام کرد که بازاریابی محصولاتش را در اراضی اشغالی فلسطین متوقف خواهد کرد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، شامگاه دوشنبه، گزارش داد که این شرکت پس از اتخاذ این تصمیم، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «بر این باوریم که فروش بستنی‌های بن اند جریز در اراضی اشغالی فلسطین با ارزش‌های ما سازگاری ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه قرارداد تولید بستنی که در سال آینده اعتبار آن به پایان خواهد رسید، تمدید نخواهد شد، آمده است:‌ «ما شراکت بلندمدتی با پیمانکارانی داریم که در اسرائیل بستنی‌های ما را تولید و در این منطقه عرضه می‌کنند».

با این حال، این شرکت آمریکایی اعلام کرد که به رغم متوقف کردن فروش محصولاتش، در فلسطین اشغالی باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رأی الیوم، بیانیه این شرکت واکنش شدید ساکنان فلسطین اشغالی و سیاستمداران صهیونیست را به دنبال داشته است.

«نفتالی بنت»‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اعلام گفت: «این تحریم به موفقیت نینجامیده و نخواهد انجامید. ما با تمام قدرتمان با آن مبارزه خواهیم کرد». 

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در یک فایل ویدئویی به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت: «تصمیم بن اند جریز نوعی تسلیم شدن شرم‌آور در برابر یهود ستیزی، جنبش تحریم و تمام چیزهای منفی گفتمان‌های ضد اسرائیل و یهودیان است».

همزمان با این واکنش‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در حساب کاربریش به این تصمیم واکنش نشان داد و نوشت: «ما اسرائیلی‌ها دیگر بستنی‌هایی را که نباید بخریم، شناختیم».

شرکت آمریکایی بن اند جریز در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. این شرکت آمریکایی به تعهداتش در قبال محافظت از محیط‌زیست و احترام به حقوق بشر معروف است.

منبع: الف

کلیدواژه: شرکت آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، جمهوری اسلامی ایران اخیرا در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حمله های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ و موشک‌های هایپرسونیک فتاح و سجیل و خرمشهر را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. در موج حمله های سپاه صدها پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که عملیات ترکیبی ایران به اراضی اشغالی خسارت‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

این عملیات واکنش بسیاری از شخصیت‌ها و تحلیلگران برجسته سیاسی و فعالان رسانه‌ای را به همراه داشت.

شاشنک جوشی، سردبیر دفاعی اکونومیست

اسراییل پیشتر به آمریکایی‌ها و دولت‌های منطقه اطلاع داده که واکنش آن (تل‌آویو) اجتناب‌ناپذیر است و احتمالا به پایگاه‌های نظامی یا تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

البته این تحلیل درحالی است که رژیم صهیونیستی عملا از هرگونه واکنش به اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد زیرا وحشت داشت که پاسخ ایران کوبنده تر و دردناک تر از قبل باشد.

جنک یوگر، یکی از تولیدکنندگان برنامه خبری یانگ تِرکس

اگر شما یک دموکرات هستید که از بوش به خاطر آوردن ما به جنگ عراق عصبانی هستید، بهتر است که بایدن را بابت وارد کردن ما به جنگی به مراتب فاجعه بارتر با ایران، تشویق نکنید. لطفاً سعی کنید حداقل کمی اصول و ثبات داشته باشید. به بایدن بگویید ما این جنگ را نمی‌خواهیم!

علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بحران

ایران ممکن است توجه جهان را از آنچه در غزه اتفاق میفتد منحرف کند اما دستاوردهای قدرت نرم این حمله برای ایران در جهان اسلام را دست کم نگیرید.

سوال این است که آیا ایران از انزوای اسرائیل سود بیشتری می‌برد یا از محبوبیت خود؟

مایراو زونسن، کارشناس گروه بحران

محتمل‌ترین راه برای جلوگیری از همه درگیری ها، دستیابی به آتش‌بس است.

سینا طوسی، کارشناس اندیشکده مرکز سیاست بین‌الملل

تصور می‌کنم رسانه‌ها و مقامات آمریکایی با استفاده از عباراتی همچون «۹۹٪ رهگیری» یا «فقط اصابت ترکش» - تأثیر حمله‌ها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند که نشان دهنده تمایل به جلوگیری از تشدید تنش است. آنها با به حداقل رساندن شدت حمله ها، ترجیح می‌دهند تا از حمله متقابل بزرگ اسراییل اجتناب کنند.

تامی ویتور، کارمند سابق دفتر اوباما

این دیوانه‌ها سخت می‌خواهند که ما را وارد جنگ مستقیم با ایران کنند. این بی‌رحمانه و احمقانه است و آن چیزی نیست که رای دهندگان در این کشور واقعاً می‌خواهند.

کد خبر 6077751

دیگر خبرها

  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی