Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@02:05:21 GMT

ادامه اعتراض دامداران در نیشابور

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۵۲۱۹

رضوی دامداران نیشابوری در ادامه اعتراضات خود، این بار مقابل ساختمان فرمانداری نیشابور تجمع کردند.

بعد از گذشت چند روز از تجمع دامداران نیشابوری مقابل ساختمان جهاد کشاورزی که در ۲۳ تیر ماه رخ داد، امروز سه‌شنبه، ۲۹ تیر ماه، نیز دامداران معترض مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند و با سر دادن شعارهای اعتراضی گوشه‌ای از مطالبات خود را به گوش مسئولان شهرستان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور این بار نیز اعتراض به قیمت پایین شیر و در مقابل، قیمت بالای علوفه را از مهمترین دلایل اعتراض دامداران ذکر کرد.

قیمت حمل و نقل علوفه‌های خشبی در نیشابور بیشتر از جاهای دیگر است

محمدعلی فرهمند راد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: چندی پیش شورای سیاست‌گذاری و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت شیر را ۶۴۰۰ تومان مصوب کرد اما این مصوبه هنوز عملیاتی نشده‌ است.

فرهمندراد اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در شیوه عملیاتی شدن این مصوبه مطرح است، این است که در آینده سهمیه‌ای به سازمان تعاون داده‌ شود تا شیر را با قیمت ۶۴۰۰ تومان از دامدار بخرد و آن را به شیرخشک تبدیل کرده و صادر کند.

وی افزود: در حال حاضر صادرات دام‌ زنده و شیرخشک و فرآورده‌های لبنی آزاد شده‌ و دامداران می‌گویند تعرفه‌هایی که دولت برای صادرات تعیین کرده‌ است، بالاست و باید این تعرفه‌ها کمتر شود تا کارخانجات بتوانند تولیدات خود را صادر کنند و شیر را با قیمت ۶۴۰۰ از دامدار بخرند.

فرهمند راد ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات دامداران این بود که چرا علوفه‌های خشبی که از سایر استان‌ها وارد می‌شود، قیمت حمل و نقل آن در نیشابور بیشتر از جاهای دیگر است و به حضور دلالان علوفه معترض بودند. قرار شد شنبه این مورد پیگیری شود و بازرسی‌های لازم انجام گیرد تا چنانچه تخلفی صورت گرفت، با متخلفان برخورد شود.

اعتراض به احتکار علوفه از دیگر موارد مطرح‌ شده در تجمع اعتراضی امروز نیشابور

وی افزود: اعتراض به احتکار علوفه از دیگر موارد مطرح‌ شده در تجمع اعتراضی امروز و اعتراضات اخیر بود و بنا بر خواسته‌ دامداران تولید کنندگان علوفه نباید علوفه تولیدی خود را انبار کنند و خرد خرد به بازار عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در زمینه قیمت شیر در سطح شهرستان هیچگونه کاری از دست ما بر نمی‌آید و باید منتظر ابلاغیه مربوط به آن باشیم اما پیگیر مطالبات دامداران هستیم و قطعا این مطالبات را به مقامات بالاتر منتقل می‌کنیم تا زودتر این مصوبه افزایش قیمت شیر را اجرایی کنند.

این چندمین مرتبه است که در سال جاری شاهد اعتراضات دسته‌ جمعی دامداران در نقاط مختلف هستیم؛ دامدارانی که زخم کاری خشکسالی دیگر رمقی برایشان باقی نگذاشته اما مخاطرات تجمع اعتراضی را به جان می‌خرند تا شاید صدایشان شنیده‌ شود و امید به کسب و کارشان بازگردد.

مصوبه افزایش قیمت شیر تا ۶۴۰۰ تومان چند وقتی است که تصویب شده‌ اما نحوه عملیاتی شدن این مصوبه هنوز ابلاغ نشده‌ است.

شهرستان نیشابور و زبرخان در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار دام سبک دارد که میزان پایه آن ۷۲۰ هزار رأس است و تعداد دام سنگین شهرستان نیشابور و زبرخان نیز چیزی حدود ۷۶ هزار رأس است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع