Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، تیم های استقلال و نفت مسجدسلیمان از ساعت ۲۱:۱۵ به مصاف هم رفتند و این دیدار با نیتجه ۱-۰ به سود استقلالی ها به پایان رسید. فرهاد مجیدی در این دیدار مثل بازی های گذشته همان ترکیب سه دفاعه خود را حفظ کرد و ظاهرا آبی های تهران تازه در هفته های پایانی، ترکیب و قالب برنده ثابت خود را پیدا کرده اند و حتی اگر برای مثال مدافع میانی اصلی تیم هم مصدوم شود کادر فنی به این قالب ثابت و برنده دست نمی زند و تنها این مهره ها هستند که تغییر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای فصل بارها روی این نکته تاکید کردیم که کادرفنی استقلال راه خود را پیدا کند و مدام از این شاخه به آن شاخه نپرد.

حالا آبی های تهران به ترکیبی دست یافته اند که هم با آن فاتح دربی شده اند و هم بازی های بسیاری را برده اند.

ترکیب ۲-۱-۴-۳  استقلال در این دیدار به شرح زیر بود: رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، سبحان خاقانی، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و آرمان رمضانی

فرهاد مجیدی در این دیدار نسبت به بازی قبلی وریا غفوری را نیمکت نشین کرد و سبحان خاقانی را به جای این بازیکن بازی داد و در یک تغییر اجباری هم به دلیل مصدومیت غلامی، مجبور شد محمد نادری را در پست دفاع میانی بازی دهد که البته میل هجومی بیشتری به تیمش داد و در خط حمله نیز آرمان رمضانی را جایگزین ارسلان مطهری کرد. بابک مرادی هم جای خالی محمد نادری را در پست پیستون چپ پر کرد. یک استراحت عجیب هم بعد از کلین شیت در دربی حذفی به حسینی داده شد تا مظاهری پس از مدتها برای استقلال بازی کند. در این صحنه شاهد همان عرض سه دفاعه استقلالی ها هستیم که در بازی های قبلی با سیاوش یزدانی، عارف غلامی و مرادمند شکل می گرفت اما در این بازی نادری که در بازی های قبلی وینگ بک چپ تیم بود جایگزین غلامی شد. در یکسری از صحنه ها هم محمد نادری مثل یک مهره لب خط عمل می کرد و با نفوذ حملات استقلال را پر تعداد تر می کرد.

یکی از نکات مثبت ترکیب استقلال در چند بازی گذشته بازی دادن به بازیکنانی هجومی در پست پیستون های این تیم است با توجه به این که تیم هایی مثل سایپا یا نفت مسجدسلیمان مقابل تیم هایی مثل استقلال علاقه بسیاری به بازی تدافعی و تشکیل یک بلاک فشرده دفاعی دارند آبی ها همواره در طول این فصل مقابل چنین تیم هایی دچار مشکل می شدند اما در چند بازی اخیر که فرهاد مجیدی بازیکنان هجومی ای مثل بابک مرادی و سبحان خاقانی را به جای فولبک ها در پست وینگ بک بازی می دهد این تیم طراوات بیشتری به خود گرفته است و پر دتعداد در خط حمله ظاهر می شوند برای مثال صحنه گل اول این تیم را تماشا کنید. چند ثانیه قبل از به ثمر رسیدن گل، سبحان خاقانی به عنوان وینگ بک تیم خود را به خط حمله اضافه می کند و عرض خوبی به حمله آبی ها می دهد. در این صحنه هم می بینیم که استقلالی ها با تعدد نفرات در کانال مرکزی مدافعان مسجد سلیمان را به حضور در این منطقه تشویق کردند و پس از این که این اتفاق افتاد، سبحان خاقانی سریعا وارد منطقه ای مناسب شد و استقلالی ها روی یک حرکت تمرین شده توپ را به همان فضای خالی انتقال دادند و دروازه نفت باز شد.

تیم هایی مثل استقلال در چنین بازی هایی باید سریعا به گل برسند چرا که اگر تیم مدافع تشخیص دهد که دفاعش موثر واقع شده می تواند به همین شیوه بازی ادامه دهد و تا پایان بازی با فشردگی هر چه تمام تر به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود باشد. همانطور که دیدیم پس از این که استقلال گل زد، مسجدسلیمانی ها بازتر شدند و حتی موقعیت های خوبی را روی دروازه شاگردان مجیدی خلق کردند.

در چنین مواقعی باید حتما تیمی که جلو است روی ضد حملات و باز شدن تیم حریف خودش را به گل های بعدی برساند. اتفاقی که برای استقلال در این بازی رخ نداد البته آبی ها پس از فتح دربی و چند بازی فشرده و قطعی کردن سهمیه خود در لیگ نیازی به فشار آوردن روی خود نداشتند. آن ها چند بازی حساس در جام حذفی و یک بازی مهم مقابل الهلال در لیگ قهرمانان در پیش دارند.

در بازی های قبلی از ساختار خوب دفاعی تیم استقلال گفتیم، آبی ها در ۷ بازی اخیر لیگ برتری خود تنها یک گل دریافت کرده اند و حالا باید به خط هافبک سه نفره این تیم نگاهی بیاندازیم. جایی که استقلالی ها در این فصل خیلی در آن مشکل داشتند و این مشکلات بیشتر هم از لحاظ تهاجمی و خلق موقعیت بود. این روزها با حضور فرشید اسماعیلی در این ترکیب، استقلال توازن خوبی را به خود گرفته است و آرش رضاوند هم به عنوان مهره ای آزاد در خط هافبک تیم با حضور در مناطق مختلف برتری عددی خوبی را برای استقلالی ها به ارمغان می آورد و هنگامی هم که استقلالی ها توپ را در اختیار ندارند در فاز تخریبی موثر واقع می شود. آرش در این بازی علاوه بر ۱ پاس گلش، دو پاس کلیدی را هم به ثبت رساند. البته این روزها فرشید اسماعیلی با قرار گرفتن کنار مهدی قائدی ترکیب استقلال را به ۱-۲-۴-۳ تغییر می دهد و در حملات تیم شرکت موثری دارد. قائدی گاهی کنار آرمان است و گاهی کنار فرشید و این جابه جایی ها آرایش پیکان تهاجمی استقلال را به تناوب تغییر می دهد، به شکلی که هر حریفی در فاز تدافعی به اشتباه می افتد.

استقلال حالا یک بازی لیگ برتری دیگر را به سلامت پشت سر گذاشت و پس از پیروزی در دربی جو آرامی در این تیم حاکم است و فرهاد مجیدی از حالا باید به فکر فتح جام حذفی باشد. بالای سر بردن یک جام در قامت سرمربی می تواند شخصیت خوبی به تیم مجیدی بدهد.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سبحان خاقانی استقلالی ها محمد نادری چند بازی تیم هایی آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو استقلالیِ تیر در انتظار استقلال! (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، تیم تراکتور در حالی آماده دیدار با استقلال می‌شود که اسکواد این تیم را عمدتا بازیکنانی با سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال تشکیل می‌دهند.

در این بین ارسلان مطهری و امیرحسین حسین‌زاده دو استقلالی شاخص تراکتور هستند که در بازی ذوب‌آهن روی نیمکت حضور داشتند و حالا در این هفته تمام تلاش خود را خواهند کرد تا به ترکیب اصلی برسند.

مطهری که نیم فصل اول فرصت زیادی در استقلال به دست نیاورد، امیدوار به درخشش برابر تیم سابقش خواهد بود تا بتواند توانایی خود را به جواد نکونام ثابت کند.

دیگر خبرها

  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • دو استقلالیِ تیر در انتظار استقلال! (عکس)
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • گوستاوو: با فکر بازی استقلال می‌خوابم