Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@03:13:06 GMT

آمار بیماران سرپایی کرونا دو برابر شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۶۵۹۶

آمار بیماران سرپایی کرونا دو برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش دو برابری تعداد بیماران سرپایی کرونایی در این شهرستان ‌خبر داد.

فرزاد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پیک پنجم ابتلاء به کرونا در کل کشور در حال گسترش است، اظهار کرد: وضعیت استان مازندران و شهرستان بابل هم مانند دیگر نقاط کشور بحرانی است و از حدود یک هفته پیش تعداد بیماران سرپایی دو تا دو و نیم برابر افزایش یافته و تعداد بیماران بستری هم با افزایش شدیدی روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه‌اندازی درمانگاه‌های سرپائی به کنترل بیماری بسیار کمک کرده است، افزود: تقریباً در چهار بیمارستان، روزانه حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ بیمار به شکل سرپائی درمان می‌شوند که این افراد غالباً از کسانی هستند که حال عمومی آنان خوب است و تنها نیاز به تزریقات دارویی و داروهای ضد ویروس دارند.

جلالی افزود: در این مدت سرعت واکسیناسیون مناسب بوده است به طوری که حدود ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ نفر در بابل واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه با تمام توان در حال خدمات رسانی هستیم، تصریح کرد: تخت‌های بیمارستانی برای بستری وجود دارد اما باید مراقبت‌های بهداشتی در اولویت باشند.

وی با بیان اینکه نگران شیوع بیماری هستیم، گفت: مردم باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند و تجمعات بسیار در این روزها خطرناک است.

جلالی اظهار کرد: ویروس جدید دلتا سرایت پذیری فوق العاده بالایی دارد و در مدت زمان بسیار کم تعداد بسیار زیادی را می‌تواند آلوده کند.

کد خبر 508563

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران بابل ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا ابتلا به کرونا افزایش بیماران در مازندران وضعیت کرونا در بابل ابتلا به کرونا در بابل دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار کرونا در بابل آمار کرونا بابل رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار کرونا در مازندران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر