Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در این راستا پرونده های مختلفی کشف و مراتب جهت پیگیری های بعدی به دستگاه قضایی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تمام متهمان این پرونده ها در خارج از جزیر ه ساکن هستند افزود: در این شیوه کلاهبرداران، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی برای قربانیان ارسال می کنند که پیامک حاوی لینکی است که فرد را به‌ سمت‌وسوی یک اپلیکیشن هدایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی اضافه کرد: قربانیان بعد از نصب اپلیکیشن مخرب، به ادامه مراحل هدایت شده است که این مراحل شامل وارد کردن مشخصات کارت بانکی و اطلاعات حساب است که کلاهبردار به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: این اپلیکیشن مخرب به گونه‌ای است که کلاهبردار به پیامک‌های شخص قربانی دسترسی دارد و می‌تواند پیامک‌های مختلف از جمله رمز پویا را برای او به نمایش بگذارد که با استفاده از آن حساب این اشخاص را خالی کرده است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هر نوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و مجرمین از هویت‌ها و نرم‌افزارهای جعلی استفاده می کنند، بنابراین قبل از نصب هر نرم‌افزار و یا وارد شدن به هر لینک به اصالت آن توجه کنید.

وی گفت: شهروندان در صورتی که از اصالت نرم افزارها مطمئن نیستند می‌توانند موضوع را با پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش هرمزگان انتظامی فرماندهی نیروی انتظامی کیش پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش هرمزگان انتظامی کیش هرمزگان انتظامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ گودرزی گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی، پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

سرهنگ گودرزی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد؛ به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده، اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند