Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:42:30 GMT

حریرچی: کرونای دلتا در تمام کشور می‌چرخد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۷۰۹۰

حریرچی: کرونای دلتا در تمام کشور می‌چرخد

ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه تمام نشانه‌های اوج گیری کرونا در پیک پنجم وجود دارد، افزود: برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم و روز گذشته ۲۷ هزار و ۴۴۴ مورد ابتلاء به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ بستری جدید داشتیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: خاصیت اصلی ویروس دلتا سرایت پذیری بیشتر است به همین دلیل بدون تردید در تمام استان‌های کشور وجود دارد و در حال چرخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از ۱۷ ماه درگیر بودن با کرونا گفت: متأسفانه میزان تحرک و تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به اقدامات فوق‌العاده و خیر کننده در زمینه واردات و تأمین واکسن کرونا، ولی مردم انتظار داشتند که در این چند ماه اخیر واکسیناسیون گسترده‌تری صورت بگیرد که متأسفانه موفق نشدیم و فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد و چه میزان قصور و تقصیر متوجه چه کسانی است، از اینکه نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم از مردم عذرخواهی می‌کنم.

حریرچی گفت: تجهیز بیمارستان‌ها و تجربه کادر درمان باعث شده شدت بیماری در پیک پنجم کمتر باشد.

231

کد خبر 1537249

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا وزارت بهداشت ایرج حریرچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود