Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:54:11 GMT

انتقاددوباره پمپئو از بایدن درباره مذاکره با ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۷۰۹۱

انتقاددوباره پمپئو از بایدن درباره مذاکره با ایران

به گزارش شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گو با رونا مک دنیل رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا در یک پادکست، گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای ساختن «شریکی بزرگ» از ایران برای آمریکا است. او مذاکرات با ایران را به «به ویژه خطرناک» برای رژیم صهیونیستی تلقی کرده و گفت دسته‌ای از حزب دموکرات رفتاری دارند که «از اساس یهود ستیزانه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در این گفت و گو درباره اهمیت «ثبات و صلح» در قدس اشغالی صحبت کرد و در عین حال دولت بایدن را به جانب داری از ایران در قبال رژیم صهیونیستی متهم کرد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این راستا گفت: چرا باید در قبال متحدمان اسرائیل طرف ایران را گرفت، این دقیقا کاری است که آن ها می کنند.

او همچنین هشدار داد، تصمیم هایی که در خاورمیانه اتخاذ می شوند، «اینجا در خانه روی ما هم اثر خواهند گذاشت».

دولت جو بایدن از ابتدای روی کار آمدن، برای بازگشت به توافق هسته ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، ابراز تمایل کرده است.

در ماه های اخیر نیز مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام(توافق هسته ای) در وین و با حضور آمریکا در محل مذاکرات جریان داشته است. مذاکرات مستقیمی میان هیئت های ایران و آمریکا انجام نشده است و آن ها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای کمیسیون از مواضع یکدیگر نسبت به چگونگی پیش برد امور مطلع می شوند. آغاز دور هفتم این مذاکرات تا زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران به تعویق افتاده است.

مقامات رژیم صهیونیستی از ابتدای آغاز این مذاکرات مخالفت و نگرانی خود را با بیان ادعاهایی علیه ایران نشان داده اند و برخی تندروها در آمریکا تاکید دارند که به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه از معایب مذاکرات با ایران و بازگشت به توافق هسته ای است./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اسرائیل مذاکره با ایران پمپئو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و باوجود بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم که این تصاویر به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین کرده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را بدست پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است به شدت محکوم می‌کند.

دیگر خبرها

  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین