Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام‌جمعه کاشان با بیان اینکه اعیاد مسلمانان پایگاه خودشناسی است، گفت: به خود آمدن و عدم غفلت از برکات عید قربان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن گرامیداشت روز عرفه اظهار داشت: یکی از آثار با برکت اعیاد مسلمانان به خود آمدن و عدم غفلت است؛ در قرآن سه عامل غفلت از خود ذکر شده است که یکی از آن اموال و فرزندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اموال رفاهی یکی دیگر از عوامل غفلت است، افزود: روحیه فزون طلبی نیز از دیگر عوامل غفلت از خود است به نحوی که انسان از هدف آفرینش خود دور می‌شود و این اعیاد پایگاه اندیشه خودشناسی است و حضرت ابراهیم(ع) در روز عید سعید قربان با نفس خود مقابله کرد و این چنین عزتمند شد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان ضمن اشاره به ورود حضرت مسلم به کوفه جهت بیعت با کوفیان ابراز داشت: سفیر امام حسین(ع) با وجود روا داشتن ظلم مردم کوفه به سفیر حضرت سیدالشهداء(ع) یک روز به تنهایی در مقابل حکومت فاسد ایستادگی کرد و پس از آنکه عرصه بر وی تنگ شد به فیض عظیم شهادت نائل شد.

نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اقامه شدنماز عید سعید قربان در سراسر گیلان اقامه شدنماز عید قربان در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اقامه می‌شود

وی با بیان اینکه حضرت مسلم به منظور بررسی وضعیت کوفه و اخذ بیعت از مردم کوفه به این شهر اعزام شد، گفت: نامه‌های دعوت مردم کوفه به امام حسین(ع) از 12هزار نفر بیشتر شد و با ورود حضرت مسلم 18هزار نفر با وی بیعت کردند اما با نفوذ عبیدالله باعث شد سران کوفه با او همراه شوند و بیعت را بشکنند.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از اسناد در زمان قیام امام حسین(ع) به دستور خلفای جور در آتش سوزانده شد، تصریح کرد: یکی از آن اسناد و مدارکی که در آتش سوخت بیش از 12هزار نامه دعوت مردم کوفه به امام حسین(ع) است و این موضوع اوج ظلم و جور خلفای آن زمان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/801‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم کوفه امام حسین ع عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است