Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صبح امروز نماز عید بندگی و اطاعت با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی کرمانشاه به امامت آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان در مسجد جامع این شهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به ارکان مهم اسلام گفت : حج و نماز عید قربان از جمله ارکان اصلی شریعت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله علما افزود: حفظ اسلام و حکومت اسلامی از واجبات دین است و این مهم بدست نمی‌آید مگر با تسلیم بودن در راه خدا.

او حضور در مناسک حج را از شعاعر الهی دانست و افزود: دین مبین اسلام به واسطه همین شعائر و تقوای انسان‌ها زنده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تسلیم بودن محض حضرت ابراهیم در مقابل دستورات الهی گفت: ما باید با تأسی از پیامبران و ائمه معصوم (ع) و عمل به دستورات خداوند از حکومت اسلامی و شعاعر دینی پاسداری کنیم.

 در دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه نماز عید سعید قربان با حضور اقشار مختلف مردم اقامه شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه امام جمعه عید قربان عید قربان نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!

امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبری در بیاناتی می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند.»

.

رهبر معظم انقلاب در در جلسه دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در تاریخ چهارم بهمن ماه 1400 به سابقه تشکیل هیئت از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرده و می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند. امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دور هم صحبت می‌کنید، حرف می‌زنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد که بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. بعد حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. قربان آن دل! [می‌فرماید] مجالس شما را دوست می‌دارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله ما را زنده نگه دارید. «اَمرَنا» در کلمات ائمّه زیاد تکرار می‌شود؛ یعنی مسئله ما -به آن موضوع اساسی و محوری‌ای که ما بر اساس آن حرکت می‌کنیم، می‌گویند امر.»

 

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

 

ایشان در ادامه تأکید کرده‌اند: «حالا ما اگر بخواهیم با تعبیرات امروزی مثلاً عرض بکنیم، اگر چه یک مقداری از آن معنای حقیقی فروکاسته می‌شود، مثلاً بگوییم راه ما، مکتب ما؛ اَحیوا اَمرَنا؛ یعنی راه ما را زنده نگه دارید، مکتب ما را زنده نگه دارید. در یک روایت دیگر که این هم در کافی هست، می‌فرماید که تَزَاوَروا وَ تَلَاقَوا وَ تَذاکَروا اَمرَنا وَ اَحیُوه‌؛ این هم همین ‌جور است؛ احیای امر است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی