Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ در سال ۲۰۰۸، تراشه سازان اینتل و AMD دو مسیر مشخص را در پیش گرفتند: اینتل برای حفظ کنترل کامل روی بازار تراشه به تولید تراشه‌های خود ادامه داد، در حالی که AMD تصمیم گرفت تجارت نیمه هادی خود را با نام GlobalFoundries آغاز کند و با تکیه بر آن و سایر تولیدکنندگان سیلیکون واقعی را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، وال استریت ژورنال گزارش داده که اینتل در معامله‌ای که ارزش آن‌ ۳۰ میلیارد دلار است، قصد دارد تراشه‌های قبلی AMD را نیز بدست بیاورد.

بیشتر بخوانید

ادعای اینتل درباره برتر بودن لپ تاپ‌های با تراشه این شرکت از محصولات اپل معامله‌ای که هنوز آغاز نشده، جنجالی شد

از گزارش WSJ مشخص است که این معامله چیز مطمئنی نیست و هنوز قطعی نشده و GlobalFoundries نیز صریحاً مذاکره با اینتل را انکار کرده است. همانطور که WSJ اشاره کرد امکان دارد اینتل با شرکت سرمایه گذاری که صاحب GlobalFoundries است مذاکره کند. همچنین جالب است که در گزارش WSJ هیچ اظهار نظری از اینتل وجود ندارد.

یک دلیل واضح وجود دارد که اینتل ممکن است دنبال خرید GlobalFoundries باشد، اینتل در حال حاضر در حال افزایش تجارت تراشه خود است. این شرکت برای تلاش است تا چرخه تراشه سازی خودش را در گردش نگه دارد و بازار را در دستش داشته باشد. پت گلسینگر، مدیر عامل جدید اینتل در ماه مارس اعلام کرد که اینتل دیگر تنها نخواهد بود و تولید بیشتر تراشه خود را به کارخانه‌های شخص ثالث می‌سپارد و توافق می‌کند تراشه‌های بیشتری برای شرکت‌های دیگر با استفاده از برند تولید کند و همچنین در کارخانه‌های جدید خودش نیز سرمایه گذاری کند.

این پروژه شامل ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کارخانه‌ای جدید در آریزونا بود، اما ساخت و ساز و رونق بخشیدن به ساختمان‌های جدید در این منطقه ممکن است سال‌ها طول بکشد.

گفتنی است که این معامله می‌تواند شرکت GlobalFoundries را که تراشه ساز شماره ۴ در جهان است و ۷ درصد از کل تجارت تراشه را از طریق درآمد تشکیل می‌دهد، از بین ببرد. همچنین این معامله اینتل را با غول تراشه سازی TSMC یا سامسونگ (که مجموعاً ۷۴ درصد این بازار را در دست دارند) در یک ردیف قرار نمی‌دهد، اما یک شروع تازه برای این شرکت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه هوشمند تراشه الکترونیکی اینتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته اردبیل، با بیان این مطلب، کار معلمی را دارای قداست و شرافت خواند و افزود: قداست کار تعلیم و تربیت، به روز و مناسبت هفته معلم شرافت داده و آن را در میان مردم ارزشمند کرده است.
سیدحامد عاملی قدردانی از زحمات معلمان را کمترین کار در حق آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با تلاش و خدمت بیشتر به جامعه و قشر معلم، مسئولیت ما از معلمان نمره قبولی بگیرد.
وی افزود: معلمان کسانی هستند که در امر انسان‌سازی و کمک به سایر انسانها تلاش می‌کنند و راه زندگی را برای آنها روشن کرده و مسیر حرکت را به آنها نشان می دهند و همین امر سبب ارزشمند شدن کار آنها شده است.
استاندار اردبیل صرف عمر در مسیر انسان‌سازی و تربیت فرزندان این آب و خاک را تصمیم بزرگی دانست و اظهار کرد: کار و تلاش معلمان در تربیت نسل‌های آینده با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.
استاندار اردبیل منابع و سرمایه انسانی پرورش یافته را که محصول زحمات معلمان است، مهم‌ترین ثروت استان اردبیل برشمرد و با اشاره به پیشینه این منطقه در ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و شیعی در ایران گفت: امروز با این ظرفیت منابع و سرمایه انسانی، جایگاه اردبیل باید بهتر از وضعیت کنونی باشد.
عاملی با بیان این که مسئولان استان اردبیل در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ارتقای جایگاه استان آغاز کرده‌اند که در حال نتیجه دادن است، افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، مهم‌ترین اولویت عمرانی استان اردبیل تعیین شده است.
وی اجرای شتابان پروژه‌های اساسی عمرانی در حوزه ارتباطات و حمل و نقل و نیز صنعت و کشاورزی، گردشگری و مهار آبها را از جمله اقدامات زیربنایی در استان اردبیل برشمرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها، رشد اقتصادی و رتبه درآمدی استان اردبیل در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد