Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، پس از پنج بازی دوری از ترکیب استقلال، بار دیگر رشید مظاهری فرصت بازی برای آبی‌پوشان پایتخت را به دست آورد و موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد.

مصدومیت و البته مشکلات مالی که استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند و باعث شد تا بدقولی‌هایی در زمینه تعهدات ارائه شده به بازیکنان ایجاد شود، باعث شد تا رشید مظاهری پس از حضور در مقابل پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر که ناکام در ثبت کلین‌شیت بود، جای خود را به حسین حسینی بدهد و درخشش این دروازه‌بان در هفته‌های گذشته، مظاهری را که از ابتدای فصل دروازه‌بان ثابت استقلال بود، را نیمکت‌نشین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال پس از پنج تجربه نیمکت‌نشینی، فرهاد مجیدی پس از بازی سنگین داربی پایتخت در جام حذفی، تصمیم گرفت تا این‌بار حسینی را به نیمکت بفرستد و بار دیگر مسئولیت حراست از دروازه استقلال را به رشید مظاهری بسپارد؛ مسئولیتی که در انجام آن رشید مظاهری بهترین عملکرد ممکن را داشت و توانست به خوبی هم خروج‌های موفقی را از خود نشان بدهد و هم این‌که در مقابل معدود حملات نفت، ایستادگی خوبی را داشته باشد.

این عملکرد موفق در شب بازگشت دوباره رشید مظاهری به ترکیب استقلال باعث شد تا او به دهمین کلین‌شیت خود در لیگ بیستم برسد و از این حیث، تعداد کلین‌شیت‌های خود با لباس استقلال را در لیگ برتر دو رقمی کند و به عدد ۱۰ برساند؛ با توجه به سیستم چرخشی که فرهاد مجیدی در دستور کار قرار داده، مشخص نیست برای بازی بعدی مقابل نساجی، مظاهری بازهم دروازه‌بان استقلال خواهد بود یا حسینی به خط دروازه باز خواهد گشت.

اما اتفاق امیدوارکننده برای کادرفنی، آمادگی بالای هر دو دروازه‌بان استقلال است که خیال آبی‌ها را از خط دروازه آسوده کرده است؛ چرا که در ۹ بازی گذشته خود، ۷ کلین‌شیت داشته و تنها ۲ نوبت دروازه‌شان باز شده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: رشید مظاهری استقلال استقلال رشید مظاهری نفت مسجدسلیمان رشید مظاهری دروازه بان کلین شیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران در سطح ملی با میانگین سنی بالایی مواجه است و به گفته اکثر کارشناسان باشگاه‌های لیگ برتری وظیفه پرورش و استفاده از استعدادها را دارند تا رفته به رفته بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شوند و شاهد نسلی جوان در فوتبال ملی باشیم. در میان باشگاه‌های لیگ برتری، تیم‌های هوادار، پیکان، پرسپولیس، استقلال تهران از تهران، شمس آذر از قزوین و صنعت نفت از خوزستان از دروازه‌بانان زیر ۲۳ سال در ترکیب تیم‌های خود در فصل بیست و سوم استفاده کرده‌اند که نشان از ظهور پدیده‌های جوان در فوتبال ایران باشیم.

امیررضا رفیعی - پرسپولیس

پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی فوتبال، کادر فنی پرسپولیس با اعتماد به امیررضا رفیعی ۲۲ ساله از این دروازه‌بان در ۳ دیدار پیاپی در لیگ برتر برابر گل گهر، پیکان و صنعت نفت آبادان استفاده کرد که این دروازه‌بان جوان به خوبی جواب اعتماد مربیان پرسپولیس را داد و در هر ۳ بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد. رفیعی پیش از این نیز و در دیدار با ذوب آهن که علیرضا بیرانوند به دلیل محرومیت در آن غایب بود در درون چهارچوب دروازه تیمش ایستاد و گلی دریافت نکرد.

رفیعی اما در بازی با آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ۴ بار دروازه خود را باز شده دید تا رکورد کلین شیت او به پایان برسد. البته رفیعی با ۴ کلین شیتی که در لیگ برتر داشت نام خود را به عنوان اولین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر به ثبت رساند که توانسته در ۴ بازی ابتدایی خود گلی از بازیکنان حریف دریافت نکند.

آرشا شکوری - هوادار

آرشا شکوری که سابقه حضور در تیم‌های پایه استقلال تهران را دارد در ابتدای فصل مورد توجه باشگاه هوادار قرار گرفت و با عقد قراردادی راهی این تیم شد. در حالی که شکوری فرصت حضور در ترکیب هوادار در رقابت‌های لیگ برتر را نداشته اما این دروازه‌بان در جام جهانی نوجوانان همراه تیم ایران خوش درخشید و نگاه خیلی از فوتبال دوستان را به خود جلب کرد. شکوری ۲۰ ساله امیدوار است تا در فصل آینده بتواند حضور در لیگ برتر را هم تجربه کند.

علیرضا جعفرپور - شمس آذر

علیرضا جعفرپور در این فصل و همراه با تیم شمس آذر خوش درخشیده و در ۲۲ بازی لیگ برتر در درون دروازه تیمش ایستاده تا بیشترین تعداد حضور بازی در لیگ برتر را در بین دروازه‌بانان زیر ۲۳ سال داشته باشد. او در این فصل تاکنون ۸ کلین شیت داشته و تنها دو کلین شیت کمتر از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس داشته است.

جعفرپور ۲۳ ساله است و با توجه به سابقه‌ای که در لیگ برتر داشته می‌تواند به زودی به اردوی تیم ملی هم دعوت شود تا انگیزه دروازه‌بانان جوان حفظ شود. از جعفرپور حتی می‌توان به عنوان یکی از پدیده‌های فصل بیست و سوم نیز یاد کرد.

محمدرضا خالدآبادی - استقلال تهران

خالدآبادی فصل گذشته با پیراهن هوادار خوش درخشید و جز دروازه‌بانان برتر لیگ بود و توانست نظر مثبت مسئولان باشگاه استقلال را به خود جلب کند و در پایان فصل بیست و دوم با عقد قراردادی راهی استقلال و شاگرد جواد نکونام شد. با توجه به حضور سید حسین حسینی به عنوان دروازه‌بان شماره یک استقلال، خالدآبادی در لیگ برتر برای استقلال تاکنون بازی نکرده است. در دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر که آبی‌های پایتخت باید در تبریز رو در روی تراکتور قرار گیرند، به دلیل محرومیت حسینی، خالدآبادی در چهارچوب دروازه استقلال خواهد ایستاد و باید دید او می‌تواند در اولین بازی خود برای این تیم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شود یا خیر. خالد آبادی در نیم فصل قصد داشت برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی ملوان شود که با مخالفت کادر فنی استقلال در این تیم باقی ماند. او ۲۲ ساله و امیدوار است تا با درخشش در برابر تراکتور در سایر دیدارهای باقی مانده تا پایان فصل نیز در درون چهارچوب دروازه استقلال بایستد.

محمدرضا دیناروند - پیکان

دیناروند که به عنوان دروازه‌بان سوم تیم پیکان پس از محمد ناصری و ایمان صادقی محسوب می‌شود اما در این فصل و در جام حذفی توسط رضا عنایتی به کار گرفته شد تا این دروازه‌بان ۲۱ ساله نیز شانس تجربه بازی برای پیکان در یک دیدار رسمی را داشته باشد. دیناروند در بازی با مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی در درون دروازه پیکان ایستاد و واکنش‌های خیلی خوبی داشت و بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. او امیدوار است تا در فصل آینده شانس بیشتری برای بازی کردن به دست آورد تا خود را بیش از پیش به فوتبال ایران معرفی کند.

پیام پارسا - صنعت نفت

یکی دیگر از دروازه‌بانان جوانی که در این فصل توانسته مورد اعتماد کادر فنی تیمش قرار گیرد، پیام پارسا دروازه‌بان ۲۱ ساله صنعت نفت آبادان است. او پس از جدایی «فهد طالب» در درون دروازه صنعت نفت قرار گرفت و تاکنون ۱۵ بازی برای تیمش انجام داده و توانسته یک کلین شیت به نام خود به ثبت برساند. پارسا با اینکه عملکرد درخشانی در بسته نگه نداشتن دروازه تیمش نداشته اما در دیدارهای مختلف بارها مانع از ورود توپ به دروازه نفت شده است و امیدوار است تا با بقای صنعت نفت در لیگ برتر در فصل آینده به عنوان دروازه‌بان شماره یک این تیم به میدان برود.

کد خبر 6090739

دیگر خبرها

  • بازگشت باشکوه رئال به جام/ خوسلو، مرد اول برنابئو
  • نقش مهم سیدحسین حسینی در پیروزی دراماتیک استقلال
  • تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • تهرانی‌ها پیش تاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • سیدحسین و حرکتی فراتر از سیو و شیرجه! (عکس)
  • گل‌گهر فقط با این بازیکن کلین‌شیت می‌کند
  • جشن دومین کلین شیت با کاپیتان 21 ساله
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • مدافع سپاهان آماده یازدهمین کلین شیت (عکس)