Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:30:30 GMT

کارشناسان بهشت‌آباد را خسارت‌بار می‌دانند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۲۶۷

کارشناسان بهشت‌آباد را خسارت‌بار می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در خطبه عید قربان، گفت: مسئولان و متولیان آب در کشور باید با هوشیاری و با منطق و با توجه به همه ضرورت‌ها آب‌رسانی به مناطق را دنبال کنند. 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: البته خشکسالی را همه درک می‌کنند و بر اساس آب موجود و البته برنامه‌ریزی برای انتقال آب از دریاها در درازمدت باید مشکل مردم را رفع کنند نه این‌که با تصمیم‌های تحریک‌کننده، غیرقانونی و غیرکارشناسی هرچند وقت یک بار مردم و استان‌ها را به موضع‌گیری بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باعث نگرانی دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری می‌شوید

وی با بیان اینکه مردم ما این همه گرفتاری و چالش از ناحیه دشمنان دارند و در این شرایط مسئولان داخلی نباید مشکل‌آفرین باشند، ادامه داد: همه کارشناسان قائل به خسارت‌بار بودن تونل بهشت آباد هستند؛ با اصل انتقال مخالفتی ندارند اما دنبال  راهکارهای دیگری هستند و انتقال ثقلی و امثال آن را پیشنهاد می‌‌دهند، چرا این موضوع روشن و شفاف را به یک موضوع پیچیده و بازیگرانه تبدیل می‌کنند و موجب نگرانی مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان می‌شوید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آقایان ملاحظه می‌کنند که این دو استان وضعیت آبی پر مسئله دارند، اظهار کرد: البته خوزستان الآن به یک معضل کشوری تبدیل‌شده و در چهارمحال و بختیاری نیز هرچند مردم به جهت ملاحظه نظام کمتر ظهور و بروز دارند اما واقعاً مشکل جدی آب دارند و با مشکل مواجه هستند و البته خیلی جدی و سنگین از اینجانب و از علما مطالبه دارند.

طرح بن-بروجن زودتر به نتیجه برسد

وی افزود: در بازدیدهای اخیر چند روستا مشاهده شد که در حال خشک شدن کامل هستند و مناطقی آب شرب آن‌ها مانند خوزستان با تانکر و با سختی تأمین می‌شود، طرح بن بروجن تا حدودی امید ایجاد کرد و حداقل نیمی از مشکلات استان را کاهش می‌دهد که لازم است سرعت یابد و هر چه زودتر به نتیجه برسد.

امام جمعه شهرکرد، گفت: مشکلات آبی استان اصفهان باید درست و منطقی دیده شود، راه‌حل منطقی برای همه این‌ مشکلات وجود دارد که مهمترین آن این است که مسئولان امر با همه‌جانبه‌نگری نه‌ بخشی‌نگرانه در پی رفع مشکل باشند.

گلاب زاینده‌رود را هم خشک می‌کند

وی ادامه داد: برخی تصمیم‌ها مثل تونل گلاب چه‌بسا به خشک شدن زاینده‌رود بینجامد و خسارت گسترده برای همگان در پی داشته باشد آقایان مراقب باشند و احساسی تصمیم نگیرند.

با ادعاهای یک طرفه و محکوم کردن کار به جایی نمی‌رسد 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به علمای استان همجوار بیان کرد: فضای گفت‌وگو باز شود و طی جلساتی صمیمی علما و نخبگان هر سه استان در کنار هم گفت‌وگوی مستدل و راهگشا داشته باشند، با طرح ادعاهای یک‌طرفه و محکوم کردن دیگران کارها و پیگیری‌ها به نتیجه مثبت نخواهد رسید بلکه نگرانی مردم افزایش خواهد یافت و مشکلات و چالش‌های نظام هم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: استان خوزستان خوزستان چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری