Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاکمیان نظامی میانمار بار دیگر برای جایگزینی سفیر کنونی کشورشان در سازمان ملل که مخالف عزل دولت آنگ سان سوچی و تصاحب دولت در اول فوریه است، تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وونا مائونگ لوین، وزیر خارجه میانمار در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که او «آنگ تورین» که امسال بعد از ۲۶ سال ارتش را ترک کرده، به عنوان سفیر میانمار در سازمان ملل متحد تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نسخه‌ای از این نامه روز سه‌شنبه به دست آسوشیتدپرس رسید.

وزیر خارجه میانمار گفته است، کیاو موئه تون، منصوب دولت سوچی، که اکنون به عنوان سفیر میانمار در سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، دوره خدمتش در ۲۷ فوریه ۲۰۲۱ به علت "تخطی از وظایف محوله" خاتمه یافته است.

سفیر کنونی میانمار در سازمان ملل در نشست ۲۶ فوریه مجمع عمومی که چند هفته پس از کودتا در کشورش برگزار شد، خواستار قوی‌ترین اقدام ممکن از سوی جامعه بین‌المللی برای احیای دموکراسی در میانمار شد. او همچنین از تمام کشورها خواست تا این کودتا را قویا محکوم کرده، از به رسمیت شناختن رژیم نظامی امتناع کرده و از این رهبران نظامی بخواهند تا به نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ که حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" متعلق به سوچی در آن پیروز شد، احترام بگذارد.   

سفیر کنونی میانمار در سخنانش گفت: ما به مبارزه برای ساخت دولتی که از مردم باشد، به دست مردم باشد و برای مردم باشد، همچنان ادامه خواهیم داد.

تلاش‌های پیشین ارتش میانمار برای عزل کیاو موئه تون ناکام مانده و هیچ اقدامی روی نامه این وزیر خارجه که مورخ ۱۲ مه است، گزارش نشده است.

مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی سازمان ملل مسوول تایید دیپلمات‌هاست. درخواست تاییدیه ابتدا به کمیته ۹ عضوی متشکل از کامرون، چین، ایسلند، روسیه، پاپوآ گینه‌نو، ترینیداد و توباگو، تانزانیا، ایالات متحده و اروگوئه ارسال می‌شود.  

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل گفته است، تا جایی که او اطلاع دارد جلسه کمیته تاییدیه برنامه‌ای برای تشکیل جلسه ندارد.

در همین حال، از زمان بروز آشوب‌ها پس از تصاحب قدرت به دست ارتش میانمار، تلاش‌های این کشور برای مهار کرونا به هرج و مرج کشیده شده است. روز سه‌شنبه نیان وین، مشاور سیاسی سوچی که از سیاستمداران کهنه‌کار بود، در زندان بر اثر ابتدا به کرونا جان باخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با اشاره به تلاش ۲۴ ساعته این سازمان در حوادث شهری گفت: روزهای گذشته و در پی بارش‌های شدید، ماشین‌آلات سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان به‌منظور دفع آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی معابر بزرگراه‌ها و زیر گذرها به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان بوده است.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از بازوهای خدمات شهری همواره در بحران‌های طبیعی یاری‌رسان شهروندان بوده است.

وی افزود: روزهای گذشته و در پی بارش‌های شدید، ماشین‌آلات سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان به‌منظور دفع آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی معابر بزرگراه‌ها و زیر گذرها به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان بوده است.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا تعداد چهار دستگاه لودر چهار دستگاه جرثقیل، ۲۰ دستگاه تانکر، دو دستگاه خودمکنده، ۲۰ دستگاه کامیون، ۵ دستگاه بیل‌بکو و یک دستگاه بیل ۹۱۲ به‌منظور رفع آب‌گرفتگی زیرگذر شهر رویاها، سیل بند سپاهان شهر، پل زندان، فلکه قوچانی، زیرگذر خیابان جی، اتوبان شهید آقابابایی و دیگر معابر شهری مشغول به‌کار بوده‌اند.

کد خبر 750803

دیگر خبرها

  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است