Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به تنش آبی در استان گفت: با پیش بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، الگوی کشت متناسب با میزان آب موجود که از سوی سازمان آب و برق تامین شده تعریف شد و این الگوی کشت با توجه به کشت‌های محلی و مرسوم که سال‌های گذشته نیز انجام می‌شد، تعیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جلسات متعددی برگزار و آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه گردید، همچنین با بزرگان و ریش سفیدان نشست‌هایی در خصوص کشت نشدن شلتوک انجام و بنر‌هایی نیز در سطح شهرستان‌ها نصب شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

امیری زاده بیان داشت: در ۲ سال اخیر که مجوز کشت شلتوک به کشاورزان داده شد، حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص یافت و در حال حاضر کشاورزان روند سال‌های پیش را تکرار کرده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: به کشاورزانی که به کشت شلتوک پرداخته اند هیچگونه نهاده کشاورزی و سوخت تعلق نگرفته و نخواهد گرفت.

او گفت: الگوی کشت تابستانه در نظر گرفته شده در حال حاضر در ۲۰ هزار هکتار به اجرا درآمده و سازمان آب و برق همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است، همچنین از کشاورزان به خصوص کسانی که در بالاست حوضه‌های آبریز به کشت شلتوک اقدام نموده اند، درخواست کرد با برداشت آب بحران کم آبی را شدت نبخشند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت شلتوک نهاده کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان