Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:57:43 GMT

«حج» همایش بزرگ اقتدار اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۴۰۵

«حج» همایش بزرگ اقتدار اسلامی است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های عید قربان گفت: حج همایش بزرگ و بین‌المللی اقتدار اسلامی، برای نمایش به جهانیان است، در حج مسلمانان به حمایت از یکدیگر برمی‌خیزند، مسلمانان جهان یکدیگر را می‌بینند، از درد یکدیگر آگاه می‌شوند و برای رفع مشکلات یکدیگر قیام می‌کنند، مناسک حج اردوی تربیتی دینی و میدانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عید قربان که در فضای باز مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند روز عید قربان روزی است که احترام و اهمیت آن بسیار زیاد است و برکاتی دارد و مؤمنان باید امیدوار باشند که روزیشان شود تا از سوی خدا مورد لطف و بخشش قرار گیرند و همه ما به این بخشش امیدوار هستیم و این را در قنوت نماز می‌گوییم.

وی تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرموده در روز عید قربان زیاد به فکر خدا باشیم، زیاد استغفار کنیم، توبه کنیم چرا که خدا توبه پذیر است و خوب است همیشه حالت توبه و بازگشت به خدا داشته باشیم و این را در روز عید قربان به صورت ویژه سفارش کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه روز عید قربان روز امتحان مهم حضرت ابراهیم (ع) محسوب می‌شود، افزود: دهه امامت و ولایت منصوب به حضرت ابراهیم (ع) است و روز عید قربان روز امتحان سخت ابراهیمی است و این ولایت با امامت، پیوند ناگسستنی دارد و امیدوار هستیم از فرصت این دهه بیشترین بهره را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مناسک حج، خاطرنشان کرد: مراسم با عظمت حج باعث می‌شود که اقتدار مسلمانان بیشتر در جهان دیده شود، دشمنان آمدند مسلمانان را از یکدیگر جدا کردند و مسلمان‌های فرقه فرقه شده را به جان هم انداختند و جنگ‌های داخلی ایجاد کردند اما در حج تلاش می‌کنیم تا برادری را تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حج همایش بزرگ و بین‌المللی اقتدار اسلامی، برای نمایش به جهانیان است، در حج مسلمانان به حمایت از یکدیگر برمی‌خیزند، مسلمانان جهان یکدیگر را می‌بینند، از درد یکدیگر آگاه می‌شوند و برای رفع مشکلات یکدیگر قیام می‌کنند، مناسک حج اردوی تربیتی دینی و میدانی است و مسلمانان توحید در عرصه عمل، رأفت و اخوت اسلامی، عبادت، ذکر و اخلاص و بسیاری از مسائل معنوی را تمرین می‌کنند.

تقویت روح معنوی در حج

وی افزود: تقویت روح معنوی در حج اتفاق می‌افتد و این باعث می‌شود جهان و اسلام در معنویت گامی به جلو بردارند و معنویت در جامعه مسلمانان تقویت می‌شود. در حج اخلاق ابراهیمی (ع) را فرامی‌گیریم، ۶۳ بار نام حضرت ابراهیم (ع) در قرآن آمده و درباره حضرت صحبت شده است که در لحظه‌لحظه زندگی به آن نیازمندیم.

خطیب نماز عید قربان به اخلاق حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: خدای متعال درباره رسول اکرم (ص) ما را دعوت کرد تا همه‌چیز را با او یاد بگیریم و اخلاق او را الگو قرار دهیم و درباره حضرت ابراهیم (ع) نیز فرمود: خدا حضرت ابراهیم (ع) و پیروانش را اسوه حسنه، نمونه زیبا و نیکو برای شما در نظر گرفته است و باید از او بیاموزیم.

وی بیان کرد: خداوند ابراهیم (ع) را جوانمرد معرفی کرد، جوانمرد کسی است که دروغ نمی‌گوید، به دیگران آسیب نمی‌رساند، رأفت و عطوفت نسبت به دیگران دارد و نسبت به کسانی که به او بد کردند، خیر می‌خواهد. حضرت ابراهیم (ع) به‌گونه‌ای عمل کرد که حتی بت‌پرستان هم به جوانمردی او اذعان داشتند و امروز نیز به این معنا بسیار نیازمند هستیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: مجاهدت در راه خدا موضوع دیگری است که از ابراهیم (ع) می‌آموزیم، خدا فرموده شما که پیرو دین ابراهیمی (ع) هستید، او اهل جهاد بوده و شما نیز همین گونه باشید. شجاعت دیگر ویژگی حضرت ابراهیم (ع) است و به دشمنانش گفت چطور به بت‌ها دل می‌بندید و از خدای من هراسی ندارید، من هرگز از شما هراسی ندارم و هیچ‌گاه از دشمنانش ترسی به دل راه نداد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ایثار و فداکاری، اخلاق ابراهیمی است، افزود: حضرت به فرزندش گفت که من می‌خواهم تو را قربانی کنم و فرزندش نیز اعلام آمادگی کرد چرا که آن فرزند تربیت شده مکتب پیامبر بود و با او همراهی کرد و حضرت هیچگاه اجباری برای اسماعیل (ع) در نظر نگرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز عيد قربان قزوين امام جمعه قزوین روز عید قربان حضرت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان
  • همایش بزرگ حجاج شاهرود
  • گزارش تصویری از همایش بزرگ تای چی ووشو در بوستان ملت
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است