Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@01:32:29 GMT

توکیو ۲۰۲۰ با یاد و خاطره ناگانو ۱۹۹۸

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۴۵۴

توکیو ۲۰۲۰ با یاد و خاطره ناگانو ۱۹۹۸

سپهر ستاری: باز هم ژاپن، باز هم مشعل و باز هم بازی‌های المپیک! سرزمینی که تاکنون ۴ بار میزیانی این تورنمنت مهم را بر عهده داشته و هر سال تلاش کرده شکوه‌مندانه‌تر از قبل در یاد و خاطره‌ها باقی بماند. رقابتی که هنوز هم آثار مثبت آخرین حضورش در «سرزمین آفتاب تابان» یعنی «ناگانو ۱۹۹۸»، به وضوح قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های المپیک زمستانی «ناگانو» از ۷ تا ۲۲ فوریه سال ۱۹۹۸ برگزار شد و به این شهر فرصت داد تا به عنوان یک مقصد پیشرو در زمینه ورزش‌های زمستانی خودش را مطرح کند.

آینده‌نگری و توجه ویژه به زیرساخت‌ها

آن دوره از مسابقات به شکلی برگزار شد تا تاثیرات زیست محیطی به حداقل برسد. ضمن اینکه آموزش و رعایت قوانین مربوط به حیات وحش نیز در دستور کار قرار گرفت. در همین دوره بود که مردم «ناگانو» ارتقای مراکز اسکی این شهر و از همه مهم‌تر، بهبود و بازسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل را به تماشا نشستند. یازده مکان از ۱۴ مکانی که برای المپیک مورد استفاده قرار گرفت؛ همچنان در شرایط بسیار مناسبی به سر می‌برند و سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر از جمله ورزشکاران ژاپنی هستند. نکته خیره‌کننده دیگر در خصوص «ناگانو ۱۹۹۸» به ۱۰۳۲ آپارتمان در دهکده المپیک آن دوره از رقابت‌ها برمی‌گردد که اکنون با ترکیبی از خانه‌های خصوصی و اجتماعی، به افراد مسن واگذار شده است.

بی‌دلیل نیست که نظرات مردم محلی از برگزاری بازی‌های زمستانی ناگانو در سال ۱۹۹۸ همچنان مثبت است. اخیرا یک نظرسنجی نشان داده ۸۹ درصد از ساکنان ناگانو احساس می‌کنند برگزاری مسابقات، ارزش تمام هزینه‌ها و سختی‌های میزبانی از این رقابت‌ها را داشته و به همین دلیل نیز خواستار میزبانی بیشتر رقابت‌های بین‌المللی در شهرهای مختلف ژاپن شده‌اند. جالب اینکه شهروندان ناگانو، طی سالیان اخیر با برگزاری رویدادهای سالانه همانند «جشنواره فانوس‌های شهر» و «ماراتن یادبود المپیک ناگانو»، یاد خاطره آن دوره از رقابت‌ها را زنده نگه داشته‌اند.

بازی‌های زمستانی المپیک ناگانو با درآمدزایی قابل توجهی در حدود ۴۷ میلیارد ین ژاپن، فرصتی فوق‌العاده برای توسعه ورزش‌های زمستانی در این کشور را نیز فراهم نمود. انجمن ناگانو برای ارتقا جنبش المپیک (NAPOM) بلافاصله پس از این مسابقات تشکیل شد و از آن زمان تاکنون طی ۲۳ سال فعالیت، بیش از ۳۰۰ تورنمنت داخلی و بین‌المللی در ناگانو و نزدیک به ۱۰۰ رقابت بین‌المللی را در کل کشور ژاپن از نظر مالی پشتیبانی کرده است. این سازمان خصوصی و غیرانتفاعی، مبلغ ۱.۳۲ میلیارد ین از درآمد آن دوره از مسابقات را صرف توسعه و آموزش ورزشکاران تازه‌کار ورزش‌های زمستانی نمود تا ورزشکاران آماتور بتوانند از امکانات پیشرفته شهر ناگانو به خوبی بهره جویند. یک برنامه‌ریزی حساب‌شده و دقیق که منتج به ظهور چندین ورزشکار در سطح ملی ژاپن برای حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور شد.

 تعامل محلی پایدار

بیش از ۳۲ هزار نفر از افراد ۱۶ تا ۸۳ ساله، در آن دوره از رقابت‌ها به صورت داوطلبانه در جریان برگزاری مسابقات به مسئولان اجرایی کمک کردند. نکته قابل توجه اما اینجاست که رهبری اکثر گروه‌های مختلف داوطلبان به عهده همین افراد سپره شد تا پروژه تغییر دیدگاه «کار داوطلبانه» در ژاپن کلید بخورد. بسیاری از این گروه‌ها هنوز هم از مهارت و دانشی که المپیک ۱۹۹۸ ناگانو کسب کردند، بهره می‌برند.

داوطلبان هم‌چنین در موفقیت کمپ «Snowlets» هم نقش داشتند؛ یک گردهمایی بین‌المللی جوانان که توسط کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شد. این کمپ که مضمون آن «همبستگی جهانی» بود، پیامی رسا در راستای ارتقاع ورزش‌های زمستانی، جنبش المپیک و صلح جهانی به تمام کشورهای کره خاکی ارسال نمود. ۲۱۷ جوان بین سنین ۱۵ تا ۲۰ سال از ۵۱ کمیته المپیک، در این گردهمایی شرکت داشتند.

حفاظت از محیط زیست

در المپیک ناگانو یک گروه ویژه برای بررسی فاکتورهای محیط زیستی مرتبط با انتخاب محل‌های برگزاری تشکیل شد؛ وظیفه این گروه کاهش تاثیرات تمام مسابقات اسکی آلپاین در سایت‌های موجود بود. ضمن اینکه این گروه مطالعاتی هم برای بررسی تاثیرات جاده‌سازی‌ها برای رفت‌وآمد کاروان‌های المپیکی بر گیاهان محلی، زیستگاه‌ها و از آب خالص و چشم‌اندازهای طبیعی انجام داد که همچنان از سوی مقامات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین به عنوان بخشی از برنامه یادبود، ۷۰ هزار نهال بومی در سراسر نقاط برگزاری مسابقات کاشته شد تا به این ترتیب اقدام به قطع ۱۱ هزار درخت در جریان ساخت استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات، به شکل قابل توجهی جبران شود.

ارتقای زیرساخت‌ها

بهبود وضعیت جاده‌ها و ارتقاع تکنولوژی مورد استفاده در خطوط ریلی در داخل و اطراف ناگانو پیش از شروع بازی‌های المپیک زمستانی، دسترسی و جذابیت بهتری به پیست‌های اسکی زمستانی داد. گسترش خط آهن «هوکوریک شینکانسن» به ناگانو نیز، فاصله زمانی سفر از این شهر به توکیو را نصف کرد. دو ایستگاه اصلی راه‌آهن ناگانو هم در جریان ارتقا زیرساخت‌ها برای میزبانی بهتر از رقابت‌ها، در کنار گسترش شبکه جاده‌ای، توسعه و بهبود یافتند. مزایای این تحولات برای مردم این منطقه بیش از ۲۳ سال است که ادامه دارد.

نویسنده: کن آدامز

مترجم: سپهر ستاری

۲۵۸ ۴۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک المپیک المپیک 2020 ورزش های زمستانی برگزاری مسابقات رقابت ها بین المللی زیرساخت ها آن دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک