Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در واشنگتن با تأکید بر اینکه خط لوله گاز "جریان شمالی-۲" صرفاً یک طرح اقتصادی است، سیاست آمریکا در برخورد با آن را رقابتی ناعادلانه نامید و گفت: واشنگتن از اوکراین برای اعمال فشار بر مسکو استفاده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» اعلام کرد که سیاست ایالات متحده در برخورد با خط لوله گاز "جریان شمالی-2" در واقع مظهر یک رقابت ناعادلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این خط لوله صرفاً یک طرح اقتصادی است.

آنتونوف گفت: «من درک نمی‌کنم که چرا ما باید از ابزار سیاسی برای تحت فشار قرار دادن افراد استفاده کنیم. با تمام احترامی که برای دوستان آمریکایی و دولت کنونی قائل هستم، به عقیده من آنها در بازارهای بین المللی از رقابت ناعادلانه‌ای و اعمال فشار بر دیگران استفاده می‌کنند. ما در روسیه با چنین برخوردهایی کاملاً مخالف هستیم و امیدواریم که در ایالات متحده این واقعیت درک شود که این طرح منحصراً یک طرح اقتصادی است و نه چیزی بیشتر. ما می‌خواهیم گاز طبیعی خود را بفروشیم و کسانی در اروپا هم خریدار آن هستند. این شرکای اروپایی هستند که باید آزادانه و بدون اعمال فشار تصمیم بگیرند از کدام بازار خرید کنند»

سفیر روسیه در پاسخ به سئوال دیگری به این واقعیت اشاره کرد که مقامات رسمی آمریکایی می‌خواهند تا از اوکراین بعنوان ابزاری برای اعمال فشار بر مسکو استفاده کنند، هرچند برخی از آنها اصلاً نمی‌دانند که اوکراین در کجا قرار دارد.

این دیپلمات بلندپایه در پاسخ به این سئوالی درباره امکان دادن امتیازاتی به اوکراین در صورت انعقاد معامله‌ای بین آمریکا و آلمان درباره خط لوله گاز جریان شمالی-2، گفت: «من می‌دانم که برخی سیاستمداران در ایالات متحده تلاش زیادی را می‌کنند تا از اوکراین بعنوان یک ابزار برای اعمال فشار بر روسیه و برای تغییر سیاست مستقل این کشور در عرصه بین المللی و در عرصه اقتصادی استفاده کنند.»

آنتونوف ادامه داد: «مقامات واشنگتن هیچ علاقه سیاسی خاصی به اوکراین ندارند و دلیل منطقی هم برای آن وجود ندارد. اوکراین فاصله بسیار زیادی از ایالات متحده دارد. من این مسئله را در مذاکره با برخی مقامات رسمی آمریکایی مطرح کرده‌ام و شوخی نمی‌کنم که حتی برخی از آنها اصلاً نمی‌دانند اوکراین کجاست. »

آنتونوف در بدو ورود به واشنگتن: وظیفه اصلی من تحقق توافقات ژنو استسفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن بازگشترایزنی ریابکوف با سفیر آمریکا در روسیه درباره روابط دوجانبه

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه سفیر روسیه اعمال فشار ایالات متحده جریان شمالی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود