Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی یزدی خواه گفت: طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» از دستور کار خارج نشده بلکه فقط نوبت بررسی آن نرسیده است. انشالله بعد از اینکه نوبت رسیدگی فرا برسد درباره جزئیات آن تصمیم گیری می‌کنیم و درصورت قانون شدن مفاد آن را به صورت مفصل به اطلاع مردم خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ سیدعلی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید براینکه کلیه مفاد طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی‌‎ست، گفت: این طرح در مجلس دهم پایه ریزی شده بود و اعضای کمیسیون فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس یازدهم آن را مورد بررسی قرار دادند که البته لازم به ذکر است این طرح هیچ مورد جدیدی ندارد و تمام مفاد آن مصوبات شورای عالی فضای مجازی است.

او تاکید کرد: طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» از دستور کار خارج نشده بلکه فقط نوبت بررسی آن نرسیده است. انشالله بعد از اینکه نوبت رسیدگی فرا برسد درباره جزئیات آن تصمیم گیری می‌کنیم و درصورت قانون شدن مفاد آن را به صورت مفصل به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.

یزدی خواه با بیان اینکه فیلترینگ در برنامه ما نیست، تصریح کرد: در این طرح قصد مسدودسازی و فیلترینگ و برخورد با کاربران فضای مجازی را نداریم و به هیچ عنوان استفاده از فیلترشکن جرم تلقی نشده بلکه برای موسسات و شرکت‌هایی که آن هم بدون مجوز اقدام به تولید فیلترشکن تولید کنند، جرم تعریف شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جرم انگاری برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین، اهانت می‌کنند در برنامه‌تان است یا خیر؟ گفت: احراز هویت کاربران در این طرح را مدنظر قرار دادیم چون اکثر کاربرانی که اقدام به هتک حرمت، توهین به اقوام ایرانی، ارزش‌ها، سنت‌ها و وحدت ملی می‌کنند کاربران جعلی هستند بنابراین اگر کاربران احراز هویت شوند شاهد چنین اقداماتی نخواهیم بود و مردم فریب آنها را نمی‌خورند.

یزدی خواه بیان کرد: مسئولیت کاربران جعلی یا به اصطلاح فیک با شبکه‌های اجتماعی‌ست و همانطور که اشاره کردم ما قصد برخورد با کاربران را نداریم بلکه شبکه اجتماعی مورد برخورد قرار می‌گیرد و باید مراقب باشند تا کاربری با اکانت جعلی وارد نشوند.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حقوق مجلس فضای مجازی قانون فیلترینگ جرم نماینده مجلس شورای شبکه اجتماعی فضای مجازی فیلترینگ مجلس شورای اسلامی ساماندهی پیام رسان های اجتماعی ساماندهی پیام رسان های اجتماعی فضای مجازی یزدی خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی

دو گروه حقوق بشر حکم ۱۱ سال حبس برای یک مربی تربیت بدنی و فعال حقوق بشر توسط یک دادگاه جرایم تروریستی در عربستان سعودی را محکوم کرده‌اند.   به گزارش بی بی سی؛ عفو بین‌الملل و «اِی‌ال‌کیواس‌تی» گفتند که مناهل عُتَیبی، ۲۹ ساله، در اتهامات مرتبط با انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌هایش در فضای مجازی محکوم شده است.   اینها شامل درخواست برای پایان نظام سرپرستی مردان بر زنان و ویدئوهایی از خرید رفتن او بدون پوشش اسلامی عبایه است.   دیپلمات‌های سعودی به سازمان ملل گفتند که او در ارتباط با «جرایم تروریستی» گناهکار شناخته شده است.   نمایندگی دولت عربستان در ژنو در نامه‌ای گفت که محاکمه خانم عتیبی با محکومیت او در ماه ژانویه پایان یافت اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.   مناهل عُتَیبی، زن ۲۹ ساله به 11 سال زندان محکوم شد   در دو سال گذشته ده‌ها نفر، که بسیاری از آنها زن هستند، در ارتباط با پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در عربستان زندانی شده‌اند.   عفو بین‌الملل و اِی‌ال‌کیواس‌تی، که یک سازمان ناظر بر حقوق بشر در عربستان است که در لندن مستقر است، گفتند که خانم عتیبی از حامیان اولیه اصلاحات اجتماعی و اقتصادی بود که محمد بن سلمان بعد از انتخاب شدن به عنوان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ از سوی پدرش، ملک سلمان، اعلام کرد.   خانم عتیبی دو سال بعد به شبکه «دویچه وله» در آلمان گفت که احساس می‌کند آزاد است هرچه می‌خواهد بپوشد و دیدگاه‌هایش را بیان کند.   او همچنین گفت که رفتار او «بر آنچه ولیعهد گفته استوار است... اینکه من حق دارم نوع پوشش خود را تا زمانی که محترمانه باشد انتخاب کنم.»   او در نوامبر ۲۰۲۲ به اتهامات تروریستی بازداشت شد که در میان سرکوب شدید بیان نارضایتی در فضای مجازی بود.   اِی‌ال‌کیواس‌تی گفت او ابتدا به نقض قانون مبارزه با جرایم سایبری از جمله «مخالفت با قوانین مربوط به زنان، مثل نظام سرپرستی مردانه و قانون حجاب»، «مشارکت در چندین هشتگ مخالفت با این قوانین»، «داشتن چندین عکس و کلیپ ویدئویی در لباس‌های نامناسب» در حساب‌ها شبکه های اجتماعی و «رفتن به فروشگاه بدون پوشش عبایه، عکس گرفتن از این صحنه، و نشر آن در اسنپ‌چت» روبرو شد.   براساس نظام سرپرستی مردان بر زنان در عربستان، پدر، برادر، شوهر یا پسر یک زن حق دارند تصمیم‌های مهم را به نمایندگی از او در زمینه ازدواج، طلاق و فرزندان اتخاذ کنند.   حکم ۱۱ سال زندان او روز ۹ ژانویه صادر شده بود اما این حکم تازه در نامه نمایندگی عربستان به دفتر حقوق بشر سازمان ملل - که تاریخ آن ۲۵ ژانویه است - علنی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام