Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:23:09 GMT

اعلام آثار بخش مسابقه جشن مستقل سینمای مستند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۸۰۰

اعلام آثار بخش مسابقه جشن مستقل سینمای مستند

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه این رویداد را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شهرام درخشان اظهار کرد: با پایان کار هیات انتخاب، ۴۳ فیلم، شامل ۱۰ مستند کوتاه، ۱۴ مستند نیمه بلند و ۱۹ مستند بلند، به بخش مسابقه دوازدهمین جشن مستند ایران راه یافتند.

وی افزود: اعضای هیأت انتخاب دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران شامل خانم ها رزت قادری، الهه نوبخت، مریم حق پناه، رایا نصیری و آقایان ناصر صفاریان، کوروش عطایی، معین کریم الدینی، رضا مجلسی و سعید محصصی، آثار راه یافته به بخش مسابقه را بر این اساس معرفی کردند:

 

بخش کوتاه:
«آسک» به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری؛ «فرزندان خونیار» به کارگردانی آرمان قلیپور؛ «رقصی برای مرگ» به کارگردانی زامیارعزیزی؛ «کارواش» به کارگردانی محسن سخا؛ «لالایی های ابوحمیظه» به کارگردانی محسن ظریفیپور؛ «تنها چند متر» به کارگردانی حجت طاهری؛ «قارلی یوللار(جاده های برفی)» به کارگردانی هایده مرادی؛ «کاریز، قصه آب» به کارگردانی هادی آفریده؛ «دنیای مریم» به کارگردانی علیرضا حومه بهبهانی؛ «روزهای بی خبری» به کارگردانی ابوالفضل تاجیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش نیمه بلند:
«کل فاطمه» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری، «آدور» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی، «موریانه ای با دندان های شیری» به کارگردانی بکتاش آبتین؛ «جمیله» به کارگردانی محمدباقر شاهین، «گود» به کارگردانی آیدین حلال‌زاده و سپیده سالاروند؛ «برف می نامد» به کارگردانی مرجان خسروی؛ «رش او» به کارگردانی رضا عباسی؛ «شیرین عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی؛ «زندگی در آرشیو» به کارگردانی برهان احمدی؛ «طاهر» به کارگردانی امیر مسعود حسینی؛ «گلوله باران» به کارگردانی حسین مومن و مرتضی پایه‌شناس، «خیابان» به کارگردانی ابوالفضل سروش مهر؛ «آقای طیاب» به کارگردانی سیاوش نقش‌بندی، «قهرمان» به کارگردانی الهام آقالری.

بخش بلند:
«رویاهای خالکوبی شده» به کارگردانی مهدی گنجی، «خاتمه» به کارگردانی مهدی و هادی زارعی، «دختران نجار، دو نوازی برای یک رویا» به کارگردانی آزاده بی زار گیتی، «پروانه» به کارگردانی بهمن کیارستمی، «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی، «رنج زیرپوست» به کارگردانی محسن جعفری راد، «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان، «هجده هزار پا» به کارگردانی مهدی شامحمدی، «پروژه ازدواج» به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده، «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری، «کاغذ پاره ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی، «قرقبان» به کارگردانی نیما عسگری و فتح‌الله امیری، «بازگشت دوباره» به کارگردانی فرهاد ورهرام، «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری، «قصری با دیوارهای قرمز» به کارگردانی عباس رزیجی، «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، «شیب تند» به کارگردانی لقمان خالدی، «خانه» به کارگردانی افسانه سالاری، «عالیجناب» به کارگردانی سجاد ایمانی.

مراسم پایانی دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و نیمه حضوری برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشن مستقل سینمای مستند کارگردانی مهدی دوازدهمین جشن مستند ایران بخش مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، «خاتی» نام اثر جدید فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان است که قصد دارد آن را با تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی کند.
نجفی که علاوه بر کارگردانی در مقام نویسنده فیلم‌نامه خاتی، موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی را به دست آورده است، ساخت این اثر را به‌زودی به‌عنوان سومین فیلم بلند خود آغاز می‌کند.
نجفی پیش از این ۲ اثر سینمایی با نام «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» را با استفاده از مفاهیم و عناصر زندگی بختیاری‌ها به روی پرده سینما برده است که این آثار توانسته‌اند در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.
این هنرمند فیلمساز علاوه بر آثار سینمایی چندین فیلم کوتاه و مستند را نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است که «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم»، «خروسک» و «آخرین کوچ» از جمله این آثار به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید