Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:24:33 GMT

گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۹۰۱۰

گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا انتقال عوامل بیماری زا به حداقل برسد.

غلامرضا توکلی ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: از ساعت هفت صبح الی ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ تیرماه  ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ سیار شامل ۲۰ دکتر دامپزشک و ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت در کشتارگاه‌های دام استان حضور یافته و بر ذبح بهداشتی دام نظارت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: علاوه بر ناظرین و بازرسان این اداره کل، ۱۰ ناظر شرعی هم در محل کشتارگاه‌ها حضور یافته و بر ذبح شرعی دام نظارت‌های لازم را به عمل آوردند.

این مسئول تاکید کرد: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا انتقال عوامل بیماری زا به حداقل برسد.

 توکلی تصریح کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و علائمی در دام بیمار ندارد ولی در انسان خطر مرگ به دنبال دارد را می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش در تماس با گوشت قربانی و نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت و آلایش دام به مدت حداقل ۴۸ ساعت قبل از مصرف در دمای یخچال کنترل کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد از خرید دام زنده از مراکز غیر مجاز و از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و جهت کشتار دام صرفا به کشتارگاه‌های استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا مراجعه نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از  مردم خواست تا در صورت مشاهد هرگونه موارد غیر بهداشتی و تخلف  با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دامپزشکی البرز غلامرضا توکلی گوشت قربانی ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود

سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل حداقل ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است.

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه‌ در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟