Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروند مراکشی که از ۱۹ سال قبل بدون تفهیم اتهام در زندان گوانتانامو زندانی بود، پس از بازگشت به مراکش و اتمام بازجویی‌های پلیس این کشور، نزد خانواده‌اش بازگشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته خلیل الادریسی، وکیل مدافع عبد اللطیف ناصر، شهروند مراکشی ۵۶ ساله به عنوان اولین زندانی گوانتانامو که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن آزاد شده، به کشورش بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند مراکشی به محض رسیدن به کشورش توسط مرکز ملی پلیس قضایی دار البیضا به ظن ارتکاب اقداماتی تروریستی بازجویی شده و پس از تمام بازجویی‌ها آزاد شد.

الادریسی با اشاره به اینکه انتظار نمی‌رود هیچ گونه اقدامی علیه موکلش در پیش گرفته شود، گفت: عبد اللطیف ناصر اکنون نزد خانواده‌اش است که نزدیک دو دهه از آنها دور بود، او تنها می‌خواهد زندگی قبل از بازداشتش را ازسربگیرد.

طبق آنچه در پرونده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است، عبد اللطیف ناصر عضو یک گروه اسلامی صوفی مسالمت‌جوی مراکشی بود، این گروه در دهه هشتاد غیرقانونی بود، او برای جنگ در چچن جذب شد اما در نهایت به افغانستان اعزام شده و در یک اردوگاه وابسته به تشکیلات القاعده آموزش دید.

در مه ۲۰۰۲ سربازان آمریکایی او را بازداشت کرده و به گوانتانامو فرستادند، در ژوئیه ۲۰۱۶ درخواست شد او به کشورش بازگردانده شود اما در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا که مخالف تعطیلی گوانتانامو بود، او در این زندان باقی ماند.

پنتاگون در بیانیه انتقال ناصر به کشورش به این نکته اشاره کرده که بازداشت او دیگر برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا ضروری نیست.

حدود ۸۰۰ تن در گوانتانامو بازداشت شدند. از ۳۹ زندانی باقی مانده در آنجا ۱۰ زندانی از کشورهای یمن، پاکستان، تونس، الجزایر و امارات شرایط آزاد شدن را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندان گوانتانامو مراكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال النصر در هفته سی ام لیگ برتر عربستان موفق شد با درخشش ستاره پرتغالی خود با نتیجه پر گل ۶ بر صفر از سد الوحده گذشت.

کریستیانو رونالدو در این دیدار عملکرد درخشانی داشت و توانست ۳ بار برای تیمش گلزنی کند.

رونالدو در فصل جاری لیگ برتر عربستان ۲۷ بار با پیراهن النصر به میدان رفته و ۳۲ گل به ثمر رسانده است و در صورتی که بتواند در ۴ دیدار باقی مانده ۳ گل به ثمر برساند می‌تواند از رکورد «عبدالرزاق حمدالله» عبور کند (۳۴ گل زده در یک فصل) و به بازیکنی تبدیل شود که بیشترین گل را در یک فصل فوتبال عربستان به ثمر رسانده است.

علاوه بر این رونالدو در این فصل در ۵۲ بازی برای النصر به میدان رفته و موفق به ثبت ۵۲ گل شده است.

او همچنین تاکنون ۸۹۰ در طول دوران بازیگری خود به ثمر رسانده و فقط ۱۰ گل تا رسیدن به آمار ۹۰۰ گل زده نیاز دارد.

کد خبر 6097335

دیگر خبرها

  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده