Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: عمر حدود ۵۰ درصد از شبکه های آبرسانی روستایی در این استان سپری شده است.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: عمر این مقدار از شبکه های آبرسانی روستایی در این استان مربوط به زمان تشکیل و فعالیت جهادسازندگی بوده است.

وی در ارتباط با عمر شبکه های آبرسانی شهری نیز بیان کرد: در حال حاضر ۳۰درصد از عمر شبکه های آبرسانی در استان سپری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ساقی عمر شبکه های آبرسانی ۲۵ سال است.

وی با اشاره به هدررفت آب در شبکه روستایی و شهری نیز افزود: شاخص آب بدون درآمد به معنای آبی است که تولید شده اما منجر به درآمد نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آبی که تولید شده اما منجر به درآمد نشده است را تلفات ظاهری و هدر رفت آب را تلفات واقعی یاد می کنیم، ادامه داد: در شهرهای استان میزان تلفات واقعی ۱۱.۵ درصد و تلفات ظاهری ۱۳.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: در روستاها نیز میزان ۵۴ درصد تلفات ظاهری آب وجود دارد که بیشتر به علت مصارف غیرمجاز، پشت کنتوری و ... است و تلفات واقعی نیز در این حوزه بیش از ۳۰ درصد می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرسودگی شبکه آب خراسان شمالي هدررفت آب شبکه های آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره