Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که موارد مرگ روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه برای سومین هفته همچنان بیش از ۷۰۰ نفر است، تعداد قربانیان این عفونت به ۱۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و نزدیک به ۴۷۵ هزار بیمار همچنان تحت درمان قرار دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 23 هزار و 704 مورد افزایش یافت که کمترین میزان الودگی روزانه از 6 جولای (15 تیر ماه) به اینطرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تعداد افراد مبتلا به این عفونت در کل دوره اپیدمی در روسیه به 6 میلیون و 30 هزار و 240 نفر رسیده است.

موارد ابتلای جدید به کووید-19 در منطقه مسکو - 2 هزار و 116 مورد و در شهر سن‌پترزبورگ - یک هزار و 939 مورد شناسایی شده است. در شهر مسکو با شناسایی 3 هزار و 254 مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به این عفونت در کل دوره اپیدمی در پایتخت روسیه به یک میلیون و 473 هزار و 584 نفر افزایش یافت.

در حال حاضر 747 هزار و 738 فرد مبتلا یه کووید-19 در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه همچنان به درمان خود ادامه می‌دهند.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 22 هزار و 584 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 5 میلیون و 404 هزار و 797 نفر رسیده است. البته میزان بهبودی بیماران در همان سطح 89.6 درصد کل افراد مبتلا باقی مانده است. 

بیشترین موارد درمان مبتلایان به کرونا در شهر مسکو - 8 هزار و 6 نفر بوده تا تعداد افراد درمان شده از این عفونت در پایتخت روسیه به یک میلیون و 304 و 958 نفر افزایش یابد. در شهر سن‌پترزبورگ نیز یک هزار و 928 بیمار پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

این ستاد همچنین یادآور شده است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 783 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد قربانیان این عفونت در کل دوره شیوع کرونا در روسیه به 150 هزار و 705 نفر رسیده است.  

بیشترین موارد مرگ روزانه ناشی از بیماری کووید، 104 مورد در شهر مسکو ثبت شد تا تعداد قربانیان این بیماری در میان ساکنین این شهر به 24 هزار و 686 نفر افزایش یابد. در شهر سن‌پترزبورگ نیز 103 مورد مرگ بیماران گزارش شده است.

ضمن اینکه، طبق اطلاعات ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه، تاکنون 77 درصد از کارکنان ارگان‌های دولتی در شهر مسکو در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

"سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت نیز پیش از این اعلام کرد که تاکنون بیش از 4 میلیون نفر از شهروندان ساکن مسکو دور نخست واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند.

ابتلای بیش از 24 هزار نفر دیگر به کرونا در روسیهابتلای بیش از 25 هزار نفر دیگر به کرونا در روسیهبیشترین موارد مرگ در کل دوره اپیدمی کرونا در روسیه/ 30 میلیون نفر واکسینه شده‌اند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه کرونا در روسیه شهر مسکو نفر افزایش کل دوره نفر رسیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفت
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است