Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفتر نهاد امام جمعه کیش کیش با هماهنگی برخی خیران جزیره ۲۰ روز قبل پویش حسنه مهدوی را به منظور جمع آوری کمک های مردمی راه‌اندازی کرد.

وی اضافه کرد: در این پویش یک خیر ۲۰ سهم گوشت قربانی به ارزش جمعی حدود ۳۱ میلیون ریال را اهدا و با هماهنگی معتدمان محلی بین خانواده های نیازمند توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کمالی یادآور شد: همچنین خیران دیگری نیز حدود ۹۰ میلیون ریال دیگر به حساب نهاد دفتر امام جمعه کیش واریز کردند و با استفاده از این مبلغ سه راس گوسفند خریداری و در بین ۶۰ خانواده دیگر توزیع شد.

عید قربان یا عید الاضحی روز دهم ذی‌حجه از عیدهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و بنابر روایات، در این روز خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد تا فرزندش اسماعیل را قربانی کند؛ او اسماعیل را به قربانگاه برد، ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و ابراهیم آن را به جای اسماعیل قربانی کرد.

سنت قربانی در روز عید قربان در سرزمین منا به یاد آن رخداد است و مسلمانانی که برای حج، به زیارت خانه خدا می‌روند، طبق شروطی وظیفه دارند در منا قربانی کنند، هم اکنون عید قربان در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز جشن می‌گیرند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش عید سعید قربان جزیره کیش هرمزگان قربانی کردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش عید سعید قربان جزیره کیش کیش عید سعید قربان جزیره کیش هرمزگان قربانی کردن عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امروز (یکشنبه) اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

«میراحمد صمیم»، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت «غور» می‌گوید بر اثر سیلاب بیشتر از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند.

سیلاب همچنین منجر به بسته شدن جاده‌ها، وارد شدن آسیب به منازل و مصدومیت چندین نفر دیگر شده است.

به گزارش بی بی سی، این مقام افغانستان گفته است خسارت‌دیدگان سیلاب نیاز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر