Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام مهم عید قربان این است که در پیشگاه الهی از همه‌چیز خودمان عبور کرده و بگذریم و هنگامی‌که حیات و زندگی‌مان و همه نعمت‌های ما از ناحیه خداوند است باید تسلیم خدا باشیم. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم اظهار داشت: در بین ایامی که در طول سال وجود دارد برخی از ایام به خاطر لطف خاصی که پروردگار به آن ایام دارد و نسبت به بندگان رحمت و خیر خود را بیشتر شامل کند؛ به‌عنوان عید برای مسلمانان محسوب شده است، ازجمله آن عید فطر، عید قربان و عید غدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اعیاد مهم عید قربان است که در این روز فضل و رحمت و خیر خداوند برای مخلوقات جاری است و پروردگار در این روز این لطف خود را بیشتر شامل بندگانش می‌کند. حضرت ابراهیم(ع) در عالم رؤیا مشاهده می‌کند که به وی گفته می‌شود فرزندش اسماعیل را ذبح می‌کند و وقتی بیدار می‌شود قصد داشت این اقدام را انجام دهد، خداوند قربانی را برای وی تعیین می‌کند که به‌جای فرزندش آن را ذبح کند.

توصیه‌ پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما السلام در روز عید قربانامام‌جمعه سنندج: عید قربان نماد وحدت و یکدلی مسلمانان جهان اسلام استاعیاد مسلمانان پایگاه خودشناسی است/به خود آمدن و عدم غفلت از برکات عید قربان است

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: هم‌زمان با روز عید قربان گوشت قربانی میان فقرا توزیع و روحیه همبستگی دینی وایمانی در جامعه تقویت می‌شود، هنگامی‌که این کار قربه‌الی‌الله انجام می‌شود تقرب به خدا و نزدیکی به خداوند تحقق پیداکرده و پررنگ‌تر می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این عید را به همه مسلمانان تبریک گرفته و انشا‌ءالله که مشکلات جامعه کمتر شود و همبستگی‌ها افزایش پیدا کند و اهدافی که انقلاب اسلامی برای آن برپا شد که شامل تقرب به خدا و گناهان کمتر است در جامعه محقق شود. پیام مهم عید قربان این است که در پیشگاه الهی از همه‌چیز خودمان عبور کرده و بگذریم و هنگامی‌که حیات و زندگی‌مان و همه نعمت‌های ما  از ناحیه خداوند است؛ باید تسلیم خدا باشیم و زندگی یعنی بندگی و باید بندگی خدا کنیم.

انتهای پیام/452/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم