Web Analytics Made Easy - Statcounter

ئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: کارگر می‌تواند فقط ۱۰ روز را ذخیره کند و مابقی آن را در طول سال باید استفاده کند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران درباره باز خرید مرخصی استحقاقی سالانه کارگران، اظهار کرد: باتوجه به ماده ۷۲ قانون کار باز خرید ایام مرخصی استحقاقی استفاده نشده تنها در موارد فسخ یا خاتمه قرارداد کار یا بازنشستگی و از کار افتادگی کلی کارگر و یا تعطیلی کارگاه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، ادامه داد: باتوجه مفهوم مخالف ماده مذکور مبنی بر علت برقراری مرخصی استحقاقی سالانه در حقوق کارگر و لزوم استراحت کارگران و جلوگیری از فرسودگی نیروی کار، باز خرید مرخصی سالانه کارگران و حتی ذخیره مرخصی، میسر نخواهد بود.

دهقان‌کیا تصریح کرد: باز خرید مرخصی استحقاقی یک توافق میان کارگر و کارفرما است، ولی در قانون از این یک ماه مرخصی که با احتساب روز‌های جمعه که در سال که یک‌بار است کارگر می‌تواند فقط ۱۰ روز را ذخیره کند و مابقی آن را در طول سال باید استفاده کند که اگر درخواست کارگر مبنی بر ذخیره مرخصی استحقاقی توسط کارفرما رد شود در آن زمان کارگر می‌تواند درخواست بازخرید مرخصی خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پرداخت حقوق کارگران در ماه‌های ۳۱ روزه چگونه است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مرخصی دستمزد کارگران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرخصی دستمزد کارگران مرخصی استحقاقی خرید مرخصی باز خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا جاویدی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز شنبه، ۸ اردیبهشت رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، ۲ کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228592 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است