Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت از ارائه 111 هزار و 943 نفرساعت آموزش تخصصی اچ‌اس‌یی با توجه به نیازسنجی‌های از پیش‌تعیین‌شده و توسط شرکتهای ذیصلاح برون سازمانی و مدرسین مجرب در طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک خبر داد.
کوروش رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: این آموزش‌ها شامل موضوعاتی در زمینه‌های رانندگی تدافعی، ایمنی پیش‌راه‌اندازی (PSSR)، پیشگیری و مقابله با کرونا، ارائه کمک‌های اولیه، مدیریت ریسک، پرمیت PTW، ایمنی برق، لیفتینگ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.
وی درباره دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد امور HSE&PD طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک عنوان کرد: بیش از 120 مانور عملیاتی با موضوعاتی نظیر ریزش ترانشه، عملیات بک‌ولد، حمل بیمار مبتلا به کرونا، وقوع سیل و زلزله، اطفای حریق، مارگزیدگی، شکستگی و تروما و ... برگزار شده است.
رضازاده ادامه داد: با توجه به همجواری قسمت‌های لایو با فعالیت‌های پرخطر باقی‌مانده از فاز ساخت و فعالیت‌های تعمیراتی پرخطر، با هماهنگی کامل با تیم بهره‌بردار خطوط لوله و مخابرات ایران و با استفاده از تجربه شرکت‌های معتبر بین‌المللی، سیستم SIMOPS اجرا شد و همچنین اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بروز شرایط بحرانی و مقابله با تغییرات آب و هوایی با توجه به موقعیت توپوگرافی و ارزیابی ریسک مخاطرات اب وهوایی منطقه در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه می‌توان به فعالیت‌هایی مانند ایجاد سیل‌بند و هدایت آب به مسیر ایمن تخلیه و ایجاد کانال‌های هدایت سیلاب در اطراف ایستگاه‌ها اشاره کرد.
تمهیدات مقابله با کرونا
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت به ارزیابی ریسک دقیق و جامع از مسیرهای تردد از سوی شرکت‌های ذی‌صلاح و تهیه دستورعمل جامع مقابله و پیشگیری از بیماری کووید 19 و همچنین تهیه رویه بازگشت به کار پرسنل نیز به عنوان دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اچ‌اس‌یی طرح اشاره کرد و افزود: ضدعفونی و گندزدایی روزانه و مستمر اماکن کارگاهی و خوابگاهی، سرویس‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و اماکن عمومی، تهیه مستمر تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مایع و ژل ضدعفونی‌کننده، اهدای هزاران بسته بهداشتی به مردم محلی با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا در رابطه با مسئولیت اجتماعی و ایجاد حس دوستی در برابر جوامع محلی، پایش روزانه نفرات، تب‌سنجی و پالس اکسیمتری و انجام تست‌های سریع به محض ورود پرسنل و یا بازدیدکنندگان به کارگاه‌ها و تهیه پاسپورت اختصاصی کرونا به عنوان مجوز ورود به کارگاه‌ها و انجام دیگر تست‌های CBC، CRP-P، ESR به صورت هفتگی خصوصا برای نفرات بومی و انجام تست PCR برای نفرات مشکوک و علامت‌دار طبق نظر پزشک آن دسته از پرسنل که از مرخصی بازگشته‌اند نیز در این طرح به صورت مستمر اجرایی شده است.
رضازاده گفت: در این راستا تعداد خوابگاه‌ها در کمپ‌های اقامتی پیمانکاران نیز به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و همچنین حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافت و فضاهای مخصوص قرنطینه جهت پیشگیری از آلودگی کارگاه‌ها و ماشین مخصوص ایزوله جهت حمل و جابجایی بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به جذب پزشک، به‌کارگیری آمبولانس تیپ A و B، به‌کارگیری افسر اختصاصی کرونا در کلیه کارگاه‌ها در راستای تقویت تیم بهداشت و درمان و مدیریت بهتر کنترل ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های انجام شده به منظور مقابله با کرونا در این طرح ملی با هدف جلوگیری از هرگونه توقف و تاخیر صرف شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت خاطرنشان کرد: با وجود حضور مستمر حدود 10 هزار نفر نیروی انسانی در پیک کار و همجواری با استان‌های قرمز همچون بوشهر و هرمزگان، هیچ کارگاهی به علت اپیدمی ویروس کرونا تا این تاریخ تعطیل نشده و هیچ مورد فوتی تا این تاریخ در این زمینه گزارش نشده است.
حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در عملیات
رضازاده در ادامه به تهیه نرم‌افزار جامع و راهبردی اچ‌اس‌یی با ماژول‌های کاربردی و خروجی‌های مفید و اختصاص بودجه متناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین تهیه و پیاده‌سازی ساختار شکست جامع اچ‌اس‌یی در راستای مدیریت بودجه این حوزه برای اولین بار در طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت عملیاتی شده و دستورعمل جامع ارزیابی عملکرد پیمانکاران و سیستم امتیازدهی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود وضعیت اچ‌اس‌یی پیمانکاران نیز تهیه شده است.
وی با اشاره به تخصیص و پرداخت معادل 60 درصد بودجه مصوب بخش اچ‌اس‌یی به پیمانکاران و مشاورین پروژه تا این تاریخ، عنوان کرد: پایش‌های خوداظهاری زیست‌محیطی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست انجام می‌شود و بودجه لازم جهت مشاور زیست‌محیطی پروژه در راستای اطمینان از انجام کلیه تمهیدات زیست‌محیطی اشاره شده در EIA پروژه تخصیص داده شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در کارهای عملیاتی به صورت هفتگی و مستمر جهت اطمینان از عملکرد صحیح و ابلاغ بیش از 200 صورتجلسه کارگاهی و نامه‌نگاری منجر به ایجاد بهبود در زمینه وضعیت اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل پیمانکاران و پیاده‌سازی سیستم تشویق و تنبیه در میان پیمانکاران و مشاورین جهت ایجاد حس انگیزه و رقابت در بین ایشان و همچنین ایجاد فرهنگسازی از دیگر فعالیت‌های قابل اشاره در این زمینه است.
رضازاده، کارکرد تجمعی طرح را 33 میلیون و 579 هزار و 146 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: آمار تجمعی کارکرد پرسنل اچ‌اس‌یی حدود 616 هزار نفر ساعت بوده است و برای 303 نفر نیروی پیمانکار و 51 نفر نیروی مشاور اشتغالزایی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس ایمنی کارگاه ها اچ اس یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

 به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک