Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نخست وزیر اسرائیل سرگرم صحبت در مورد توانمندی سایبری اسرائیل بود، هکرها شماری از سایت‌های رسمی این رژیم را به تسخیر خود درآوردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه اطلاع رسانی روزنامه کالکالیست در گزارشی در این رابطه خبر داد، یکی از سایت‌های مهم تعطیل شده بر اثر این تهاجم سایبری سایت متعلق به وزارت بهداشت است که باعث شد، سایت بیمارستان‌های رامبام، آسوتا، هاداسا در جبل المشارف و هداسا در عین کارم از دسترس خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سایت‌های sonol و iDigital هم در اسرائیل مورد تهاجم قرار گرفته و پایگاه میزبان داده‌های Malam Tim هم به تسخیر هکرها درآمد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این حمله سایبری از دیروز سه شنبه آغاز شد و علاوه بر بیمارستان‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی مربوط به شهرداری‌ها و شرکت‌های سوخت رسانی در اسرائیل هم هدف حمله قرار گرفتند.

به زعم این رسانه اسرائیلی ارزیابی متخصصان فضای سایبری نشان می‌دهد که احتمالا عاملا این حمله سایبری هکرهای ایرانی بودند، اما در حال حاضر دلیلی برای آن در اختیار ندارند.

دو سوم اسرائیلی‌ها همچنان احساس ناامنی می‌کننداسرائیل همچنان در تکاپو برای خاموش کردن آتش سوزی‌هایک مقام نظامی اسرائیل: جنگ کشتی‌ها در دریا را باختیم

 

در ادامه گزارش آمده است، یکی از ضربات مهلک و خطرناک وارد شده، حمله هکرها به (Malam Tim) است که یکی از بزرگترین شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات در اسرائیل محسوب می‌شود و از انواع و اقسام مشتریان در فضای مجازی میزبانی می‌کرده است.

مهم‌‌ترین مشتریان آنها، شرکت برق اسرائیل و نیز اداره راه آهن این رژیم است، در حالی که موسسات مختلف بهداشتی هم در زمره این مشتریان قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر اطلاعات ضد و نقیضی از سوی رسانه‌های اسرائیلی در مورد حجم حملات سایبری به این رژیم منتشر می‌شود.

در حالی که برخی از رسانه‌ها از رقم 18 درصد به عنوان رقم سایت‌های مورد تهاجم قرار گرفته در اسرائیل سخن می‌گویند یک کارشناس اسرائیلی تاکید کرد، میانگین سایت‌هایی که در سال 2020 در اسرائیل مورد تهاجم سایبری قرار گرفته‌اند نزدیک به 50 درصد است.

شبکه تلویزیون سی بی اس با استناد به گزارش شبکه سایبری اسرائیل خبر داد، امسال از هر 5 شرکت اسرائیلی حدود یک شرکت مورد حمله سایبری و الکترونیکی قرار می‌گیرد.

این رسانه به نقل از رئیس (National Cyber) نهاد سایبری اسرائیل نوشت: این حملات گاها منجر به خارج شدن اطلاعات از دسترس می‌شود، گاهی هم تمامی اطلاعات به سرقت رفته و در مواردی هم تمامی بانک دادها از بین می‌روند.

این کارشناس اسرائیلی اعتراف کرد: پایش انجام گرفته نشان می‌دهد که حملات سایبری علیه شرکت‌های اسرائیلی به شدت گسترش پیدا کرده‌اند و گرچه برخی از شرکت‌ها موفق به متوقف کردن آنها شدند اما حتی اقدامات پدافند سایبری هم برای اسرائیل بسیار هزینه بر شده است.

گفتنی است نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی در مراسم هفته اینترنت که در دانشگاه تل‌آویو ایراد شد تاکید کرد، اسرائیل به دنبال تشکیل سازمانی جهانی برای مبارزه با حملات سایبری است.

نخست وزیر اسرائیل در حالی این ادعا را کرد که ایگال اونا رئیس شبکه الکترونیکی اسرائیل که سخنران قبلی بود خبر داد در سال 2020 بیش از 47 درصد از شرکت‌های‌ فن‌آوری پیشرفته اسرائیلی مورد تهاجم الکترونیکی قرار گرفته‌اند و شیوع ویروس کرونا به شدت دامنه حملات سایبری را گسترش داده است.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سایبری اسرائیل حملات سایبری مورد تهاجم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!