Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:07:14 GMT

دور ریز2.5میلیارد تن موادغذایی درجهان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۰۴۱۷

یافته های یک گزارش جدید نشان می دهد بیش از دو میلیارد تن مواد غذایی در جهان بدون این که مصرف شوند، دور ریخته می شوند. ناطقان: یافته های تحقیقات صندوق حیات وحش جهان (WWF) و شرکت بریتانیایی تسکو نشان می دهد حدود ۲.۵ میلیارد تن مواد غذایی معادل حدود ۴۰ درصد تولید، در مزارع از بین می رود یا توسط فروشندگان و مصرف کنندگان جهان دور ریخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم بسیار بالاتر از برآورد قبلی از دور ریز ۱.۲ میلیارد تن مواد غذایی است.

محققان سالها تلاش کرده اند اطلاعات مربوط به گستردگی واقعی اتلاف مواد غذایی را جمع کنند که گفته می شود عامل ۱۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است. آخرین تحلیل جامعی که از میزان اتلاف و دور ریز مواد غذایی از مزارع تا سطح مصرف انجام گرفت، از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۲۰۱۱ بود و میزان اتلاف مواد غذایی را ۱.۲ میلیارد تن معادل حدود ۳۳ درصد تخمین زده بود.

پیت پیرسون، مدیر جهانی امور اتلاف و ضایعات غذایی صندوق حیات وحش جهان در بیانیه ای اعلام کرد: این مشکل احتمالا بسیار بزرگتر از تصوراتی است که داشته ایم. ما سالهاست می دانیم هدر رفت مواد غذایی مشکل عظیمی است که می تواند کوچکتر شود و به نوبه خود تاثیر سیستمهای غذایی بر طبیعت و اقلیم را کاهش دهد.

برنامه محیط زیست سازمان ملل اوایل امسال برآورد کرده بود که ۹۳۱ میلیون تن مواد غذایی در سطح فروش و مصرف هدر می رود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که پیشتر تصور می رفت هدر رفت مواد غذایی در مزارع مشکل اصلی مناطق فقیرتر است اما این گزارش نشان داد که کشورهای درآمد بالا و متوسط اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای صنعتی آسیا در ۵۸ درصد از هدر رفت مواد غذایی در سطح مزارع نقش دارند.
منبع: ایسنا برچسب ها: دور ریز ، مواد غذایی ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دور ریز مواد غذایی جهان میلیارد تن مواد مواد غذایی تن مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر