Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا از سفر معاون امور خارجه این کشور در ۲۵ تا ۲۶  ژوئیه به چین خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، مشاور او و دیگر مقامات در شهر تیانجین در جنوب شرقی پکن دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر شرمن به چین در پایان سفر‌های خود به ژاپن، کره جنوبی و مغولستان و به عنوان بخشی از سفر دوم خود به آسیا در کمتر از دو ماه انجام می‌شود. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین  از سفر شرمن در تاریخ ۲۷ ژوئیه به عمان خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات چین بخشی از تلاش‌های جاری آمریکا برای انجام مبادلات صریح و پیشبرد منافع آمریکا و مدیریت روابط است. این دیدار می‌تواند زمینه را برای انجام مبادلات بیشتر و دیدار احتمالی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و  شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در حاشیه نشست  جی۲۰  که در اواخر اکتبر در ایتالیا برگزار می شود،  فراهم کند.

این در حالی است که دولت چین اعلام کرده مانع دیدار لو یوچنگ، معاون وزیر خارجه این کشور با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا خواهد شد.

به گفته برخی منابع آگاه، دولت چین در مقابل، پیشنهاد ملاقات با زی فنگ، مسئول برنامه ریزی در امور سیاست‌های آمریکای شمالی را مطرح کرده است.

هنوز علت این اقدام پکن مشخص نیست. با این حال، گفته می‌شود تحریم و اتهام زنی‌های اخیر واشنگتن به پکن درباره ادعای نقض حقوق بشر یکی از دلایل این اقدام دولت چین است.

در ماه مه، ادعا‌هایی شد مبنی بر اینکه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و ژو کیلیانگ، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین و ارشدترین افسر نظامی پکن باهم دیدار کرده اند که این ادعا نیز از سوی دولت چین رد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وندی شرمن وزیر خارجه چین روابط آمریکا و چین خارجه آمریکا معاون وزیر امور خارجه دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد