Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها- فرخ‌نوش خدابخش: اهالی شهر بانه‌وره از توابع شهرستان پاوه هر ساله هم زمان با روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه با آداب و رسوم خاصی به استقبال عید سعید قربان می‌روند.

یکی از این آداب و رسوم، «سنت حسنه قربانی جمعی» است که همواره مورد استقبال اهالی این شهر قرار می‌گیرد، به طوری که این مراسم قربانی، در شهر بانه‌وره دی ماه سال ۱۳۹۶ در فهرست ملی میراث ناملموس کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سنت حسنه که هم‌زمان با عید سعید قربان در شهر بانه‌وره برگزار می‌شود و برای اهالی این شهر با توجه به مناسبت دینی که در آن قرار گرفته اهمیت خاصی دارد، اهالی شهر بانه‌وره به‌صورت دسته‌جمعی نذورات خود را در کشتارگاه این شهر قربانی و به میزان یکسان میان اهالی شهر تقسیم می‌کنند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته این سنت حسنه در عید سعید قربان ۱۴۰۰ برگزار شد که در آن هشت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت جمع‌آوری و میان یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار به‌صورت یکسان تقسیم شد که به هر خانوار هفت کیلوگرم گوشت داده شد.

امام جمعه شهر بانه‌وره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهر بانه‌وره حدود هفت سال است این سنت رسول خدا (ص) به‌صورت دسته‌جمعی گرامی داشته می‌شود.

ماموستا دوست مرادی افزود: امسال نیز در عید سعید قربان و بعد از اقامه نماز عید، بیش از ۴۵۵ رأس دام قربانی شد که توسط اهالی شهر بانه‌وره تهیه شده بود.

گفتنی است، با توجه به شرایط کرونایی و سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو، شبکه بهداشت شهرستان پاوه از ابتدای روز عید قربان با حضور در کشتارگاه شهر بانه‌وره مسئولیت

نظارت بر همه مراحل قبل، حین و بعد از کشتار را بر عهده دارد و در صورتی که هر کدام از دام‌ها در هر مرحله‌ای از قربانی دچار مشکل باشد، از چرخه توزیع خارج خواهد کرد.

براساس این گزارش، ۳۵۰ نفر در عید سعید قربان سال‌جاری به‌عنوان عوامل اجرایی در کشتارگاه شهر بانه‌وره حضور داشتند که همه مراحل ذبح، قطعه‌قطعه سازی و توزیع بر عهده آنها بوده است.

کد خبر 5263050

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه عید سعید قربان نماز عید قربان پاوه قربانی اهل سنت ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها گرگان شیوع کرونا سیلاب اردبیل ایلام عید سعید قربان شهر بانه وره اهالی شهر عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • آیین گاوکشان 
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید