Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@11:23:21 GMT

سامانه املاک هفته آینده به روزرسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۰۷۹۹

سامانه املاک هفته آینده به روزرسانی می‌شود

بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، سامانه املاک و اسکان برای بارگذاری اطلاعات سکونتی خانوارها در حال به‌روزرسانی است و اگر نیاز به هماهنگی با دیگر دستگاهها نداشته باشد اواسط هفته آینده راه‌اندازی می‌شود؛ اتفاق جدید اینکه قرار است اطلاعات تمامی افراد در سامانه بارگذاری شود و خانوارها آن را ویرایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، بعد از تمدید مهلت درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان به خانوار‌ها اعم از مالک و مستاجر تا پایان شهریورماه فرصت داده شده تا نسبت به این موضوع اقدام کنند. اما سامانه از چند روز قبل در حال به‌روزرسانی است و امکان درج اطلاعات سکونتی در آن فراهم نیست.

در این خصوص محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ گفت: تغییراتی را در نحوه ثبت نام مدنظر قرار داده‌ایم که نیاز به زمان داشتیم تا این اصلاحات انجام شود. درحال‌حاضر توسط تیم اجرایی سامانه اطلاعات ۲۵ میلیون خانوار بارگذاری شده است. بدین ترتیب کسانی که به سایت مراجعه می‌کنند اطلاعات خود را به طور کامل در آن می‌بینند و نیاز به ورود دیتا‌های جدید نیست. در واقع خانوار‌ها فقط تغییرات را اعمال خواهند کرد.

وی افزد: به طور مثال اگر ملکی در یک تاریخ مشخص فروخته شده باشد، در سامانه بارگذاری می‌شود. فرد خریدار ممکن است آن را واگذار کرده باشد، اما دیتایی از آن در دست نیست که این موضوع را اصلاح و اسم نفر بعدی را درج خواهد کرد. سپس ما از نفر بعدی استعلام می‌گیریم.

محمودزاده با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان به بسیاری از دستگاه‌ها متصل شده است گفت: ثبت احوال، ثبت اسناد، دستگاه‌های خدمات رسان شامل آب و برق و گاز، وزارت تعاون و بسیاری دیگر دستگاه‌های مرتبط با سامانه هستند. در نظر داریم تا در آینده نزدیک شهرداری‌ها را نیز لینک کنیم؛ بنابراین گزارش، ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوار‌ها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحد‌های مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را در این سامانه درج کنند.

بر اساس بند ۷ از تبصره ۸ اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مجلس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، یارانه و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب،  برق، تلفن و گاز طبیعی و بسیاری دیگر از خدمات را صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی افراد در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند.

طبق آماری که محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ ارائه کرد تا کنون ۳ میلیون خانوار در سامانه جامع املاک و اسکان ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که برآورد‌ها از وجود ۲۸ میلیون واحد مسکونی در کشور حکایت دارد. البته از اواخر سال گذشته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ۱.۳ میلیون خانه خالی را شناسایی و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده و قرار است در مردادماه امسال مشمول مالیات واحد‌های خالی از سکنه شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک سامانه بودجه املاک سامانه املاک و اسکان راه و شهرسازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟