Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب رحیمی| به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چندیست که به منظور پیگیری مطالبات سریع‌تر و بهتر مردم سامانه فارس من در خبرگزاری فارس تعبیه شده تا مردم بتوانند دغدغه‌های خود را با خبرنگاران این رسانه در میان بگذارند.

بعد از ثبت سوژه‌ مورد نظر فرد متقاضی باید برای سوژه ثبت شده خود امضاء جمع کند و به نوعی از دیگران بخواهد تا سوژه‌اش را حمایت کنند، زیرا که تعداد امضاها به سوژه ضریب می‌دهد یعنی اگر سوژه ۱۰۰ امضاء داشته باشد در سایت مورد بررسی کارشناسی، اگر یک هزار امضاء داشته باشد از سازمان مربوطه، اگر ۱۰ هزار امضاء داشته باشد از عالی‌ترین مسئول و اگر ۵۰ هزار امضاء داشته باشد در مجلس پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا این بخش بهترین راه برای مطالبه‌گری است و مورد اهمیت مردم استان قرار گرفته و تاکنون سوژه‌های بسیاری را با خبرنگاران این رسانه در میان گذاشته‌اند که خبرنگاران ملزم به پیگیری آن‌ها شده‌اند.

برخی از سوژه‌های موفق در فارس من

جمع آوری زباله‌های ورودی شهرکرد، مردم سرخون از آلودگی نفتی رنج می‌برند، فاضلاب ۲۰ ساله شهر بن چهارمحال و بختیاری کی تکمیل می‌شود؟،  کارگران اخراجی برفاب را رها نکنید، نبود روشنایی در مسیر تپه نورالشهدای شهرکرد، چه زمانی مشکلات شهرک منظریه از جمله فضای سبز حل خواهد شد، وعده پرداخت معوقات کارگران آب در چهارمحال و بختیاری چه شد؟ و ... نمونه سوژه‌های موفقی است که ثبت، پیگیری و بعضاً به نتیجه رسیده‌اند.

پیگیری هر کدام از این مشکلات در حالت عادی ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان داشت اما تسریع در روند برخی از سوژه‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

به نتیجه رسیدن مطالبه مردم شهرکرد در کمتر از 24 ساعت

سوژه «لزوم جمع آوری زباله‌های ورودی شهرکرد» در ۱۹ فروردین سال جاری در سامانه فارس من ثبت و با پیگیری خبرنگار این رسانه بخشدار شهرکرد وارد عمل و در کمتر از ۲۴ ساعت ورودی شهرکرد از سمت سورشجان پاکسازی شد.

اخراج یک هزار کارگر از برفاب باعث ثبت سوژه «کارگران اخراجی برف را رها نکنید» در فارس من شد و اکنون قریب به یک سال است که در حال پیگیری می‌باشد.

این اتفاق چنان تلخ بود که اعتراض برخی از مسئولان از جمله رئیس سازمان صمت نیز بلند می‌شود اما این اعتراض‌ها جلودار اخراج کارگران نمی‌شود و این کارگران سه سال به دنبال احیای حق و حقوق خود از این شرکت بودند.

با ثبت سوژه در فارس من، خبرنگاران این رسانه به جد این موضوع را پیگیری و مطالبه می‌کند، کارگران دلگرم‌تر و مسئولان پاسخگوتر می‌شوند.

برگزاری لایو اختصاصی، طرح مشکل کارگران در حضور رئیس قوه قضائیه، مطالبه از استاندار، مدیران صمت، کار، برگزاری حداقل 3 جلسه اختصاصی شورای کارگری و... تنها بخشی از نتیجه پیگیری‌های فارس من بوده است.

دیده شدن کارگران فراموش شده

همین پیگیری‌ها سبب می‌شود مدیرکل اداره کار چندین بار درخواست مصاحبه با این رسانه را مطرح کند، جلسه بدون خروجی برگزار و گزارشش منتشر می‌شود، کارگران با قدرتی مضاعف با مدارکشان در نشست‌های متعدد حاضر می‌شوند، مطالب به گوش استاندار می‌رسد، کارگران وارد شورای تأمین می‌شوند، رئیس قوه قضائیه وقت به استان سفر و نماینده کارگران در شورای اداری مطالبات را مطرح می‌کنند خلاصه با رسانه‌ای شدن مطلب کارگران دیده می‌شوند.

با پیگیری‌ها صدای کارگران به وزارت کشور می‌رسد و قسمتی از مطالباتشان در زمینه طرح طبقه‌بندی مشاغل که اصلی‌ترین مطالبه آنان بود به نتیجه می‌رسد و ما بقی مطالبات همچنان در حال پیگیری است.

بعد از به نتیجه رسیدن این سوژه جمعی از آبداران که چند ماهی حقوق و بیمه دریافت نکرده بودند مسیر کارگران برفاب را برای مطالبه حق خود دنبال کردند و با ثبت این سوژه با دو عنوان «وعده پرداخت معوقات کارگران آبدار چهارمحال و بختیاری چه شد؟» و «گلایه کارگران شرکتی آبفای چهارمحال و بختیاری از عدم پرداخت حقوق» حل مشکلشان را از این رسانه خواستار شدند.

انتخاب درست مسیر مطالبه‌گری

این سوژه با جمع‌آوری ۵۳ امضا در همان ساعات اولیه از دو عنوان ثبت شده در دستور بررسی قرار می‌گیرد و خبرنگار این رسانه پیگیری‌ها را از شرکت آبفا و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز می‌کند.

داستان از این قرار است که از ابتدای سال ۹۹ زمزمه‌های معوقات عقب افتاده آبداران استان به گوش می‌رسد اما کارگران نامید از رسیدن به حقشان در  ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تجمع می‌کنند و بعد از جلسه طولانی با مسئولان دل خوش به وعده‌های داده شده نظیر پرداخت ۲ ماه معوقه و سه ماه بیمه تا سه روز آینده از سوی دادستان و رئیس حراست آبفا محیط را ترک می‌کنند.

اما تناقضات در تحقق وعده‌ها خبرنگار را ملزم به پیگیری ماجرا کرد و مدیرکل شرکت آبفا پاسخ می‌دهد: جلسات برگزار شده با مدیر اداره کار استان باعث پرداخت حقوق یک ماه آبداران در حساب مشترک شرکت پیمانکاران شده و معوقات دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.

آبداران که به نتیجه رسیدن ثبت سوژه و ورود این رسانه به موضوع را می‌بینند دل گرم شده و منتظر اخبار خوش می‌مانند که در اسفندماه سال گذشته خبر خوشی شامل پرداخت ۲ ماه حقوق و بیمه عقب افتاده منتشر اما کار رها نمی‌شود.

تا اینکه در آخرین پیگیری‌ها با آبداران شهرستان‌هایی از جمله لردگان، شهرکرد، خانمیرزا و سامان تسویه و تنها چند شهرستان باقی مانده که معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا موضوع را تشریح می‌کند.

او می‌گوید ۳۰۰ کارگر به عنوان آبفا از سالیان گذشته با شرکت آب و فاضلاب روستایی سابقه همکاری داشته و دستمزدشان بر اساس منابع مالی استانی و صورت وضعیت پیمانکاران تسویه حساب می‌شود یعنی حقوق به حساب مشترک میان شرکت آب و فاضلاب و پیمانکاران ریخته و سپس پیمانکار بعد از ارائه لیست حقوق مورد تایید از آبداران حقوق خود را از آن حساب مشترک برداشت می‌کردند.

اما سالیان گذشته این منبع مالی استان محقق نشد و میزان بدهی به پیمانکاران به قوت خود باقی می‌ماند که اکنون این مبلغ به ۱۷ میلیارد تومان معوقه تبدیل شده است.

محمدی در پایان این پیگیری خبر خوشی می‌دهد و می‌گوید: به اتفاق همه مسئولان استانی به دنبال رفع این مشکل هستیم که اگر منابع مالی اعتبارات لازم تامین شود کلیه موافقات شامل مزایا و حقوق کارگران تا دو ماه آینده تسویه خواهد شد که تحقق این وعده همچنان در دست پیگیری است.

اعتماد به خبرگزاری برای رفع مشکلات اجتماعی

حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی نیز در دستور کار این رسانه قرار گرفته که مردم منظریه با ثبت سوژه «چه زمانی مشکلات شهرک منظریه از جمله فضای ثبت خواهد شد؟» و جمع آوری ۶۷ امضاء برای این موضوع پیگیری مشکلات خود را به این رسانه سپردند خبرنگار رسانه فارس شهرکرد با پیگیری‌هایی از سمت شهرداری و راه و شهرسازی به دنبال رفع مشکلات عمده این محل از قبیل نبود فضای سبز، نبود مدرسه و بیمارستان، آسفالت‌کشی و جدول‌بندی نامناسب است که برخی پیگیری‌های انجام شده و توقف احداث پارک کنگره ۶۰ از جمله دستاوردهای این سوژه بوده است.

اما داستان از این قرار است که راه و شهرسازی زمینی را در ورودی محله منظریه در اختیار کنگره ۶۰ می‌گذرد تا جمعی از معتادان بهبود یافته در این فضا گردهم جمع شوند و هم فضای سبز منطقه را آباد کنند.

 با انتشار اخبار گوناگون تابلوی این کنگره از محل خارج و روند کار متوقف شد و راه و شهرسازی از موضع خود کناره گیری کرد و حل مشکلات دیگر این شهر این محل در دستور کار خبرنگار این رسانه است.

همچنین مردم منظریه سوژه‌ای با عنوان مشکلات منظریه ثبت کردند که بعد از انتشار یک گزارش تصویری و چندین ویدئو و گزارش خبری از مشکلات این محل مسؤولان استانی از جمله شهردار و مدیران راه و شهرسازی بارها در واکنش به این اخبار موضع گرفتند و اظهار نظر کردند؛ هرچند مشکلات عمرانی، فضای سبز، خیابان کشی، نبود خدمات شهری و ... در این شهرک همچنان حل نشده مانده ولی قطعا خبرنگاران این رسانه تا حل کامل مشکل کنار مردم خواهند بود.

تسریع در پیگیری حق مسلم مردم

۲۳ آذرماه سال گذشته خط انتقال نفت مارون به عنوان دومین خط انتقال جهان برای پنجمین بار شکسته می‌شود و چشمه اصلی منطقه که آب شرب بیش از ۲۰ روستا را تامین می‌کرد و باعث رونق اقتصادی و زمینه‌های شغلی از جمله شیلات، باغداری و کشاورزی بود آلوده می‌شود از همین رو مردم منطقه که از این داستان خاطره خوشی در ذهن ندارند با ثبت این سوژه با دو عنوان «مردم سرخ از آلودگی نفتی رنج می‌برند» و « لزوم پیگیری رفع آلودگی نفتی آب سرخون» با مجموع بالغ بر ۱۰۰ امضاء در بخش فارس من از خبرنگاران خواستند که به فریادشان برسند.

بعد از خاموش شدن آتش، تفکیک مواد نفتی از آب شرب، تأمین آب پایدار برای مردم منطقه، رفع مشکلات کشاورزی، شیلات، زیست‌محیطی و...، مطالبات اصلی مردم منطقه سرخون است که خبرنگار رسانه خود را متعهد به پاسخگویی مطالبات و برگرداندن آرامش به منطقه کرد و پیگیری‌ها آغاز می‌شود.

مطالبات به گوش رئیس جمهور می‌رسد و دستور برای پیگیری جدی صادر می‌شود، در پی این دستور جلسات متعدد به منظور بررسی میزان دقیق خسارت وارد شده به مردم سرخون، تأمین آب پایدار و تعویض خطوط انتقال و ... برگزار می‌شود اما هیچ کدام به نتیجه نمی‌رسد.

اما پاسخگو نبودن مسئولان از جمله فرماندار اردل باعث نگارش گزارشاتی شد که نتایج مطلوبی داشت و مسئول مذکور چندین بار از این رسانه درخواست برگزاری نشست خبری را داشت.

اما اکثر پیگیری‌ها به سمت نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان کشیده می‌شد و قدرت الله حمزه هر روز از روند پیگیری این معضل در مجلس خبر داد.

 آخرین اخبار از پیگیری این پرونده حاکی از آغاز تعویض خط لوله انتقال نفت مارون در محل جدید و اتمام پروژه تا پایان تابستان، در دستور کار قرار گرفتن استفاده از چشمه «لندی» به منظور تأمین آب پایدار و تشکیل کارگروهی برای تعیین خسارت‌های وارده به مردم بود که همچنان در حال پیگیری می‌باشند.

نورالشهدای شهرکرد

مردم شهرکرد چند وقتی درگیر مشکلات تپه نور شهدا بودند که با ثبت این سوژه با عنوان« نبود روشنایی در مسیر تپه نورالشهدا شهرکرد» حل این معضل را از خبرگزاری فارس پیگیری نمودند که با بررسی خبرنگار این حوزه، نشر چندین خبر در این راستا، ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و مسئولان مربوطه مشکلات روشنایی، تعریض شدن جاده، مشکلات فرهنگی و... در این محل پیگیری‌ و این پرونده را مختومه کرد.

فاضلاب‌کشی شهرستان بن چگونه تسریع پیدا کرد؟

حل نشدن مشکل ۲۰ ساله فاضلاب شهر بن و اقدام به فروش انشعاب تصفیه‌خانه توسط مدیرعامل آبفا یکی دیگر از معضلاتی است که مخاطبان حل آن را در قالب ثبت سوژه با عنوان« فاضلاب ۲۰ ساله شهر بن چهارمحال و بختیاری کی تکمیل می‌شود؟» بر شانه‌های این خبرگزاری گذاشته‌اند.

فرماندار شهر بن در پیگیری اولیه با بیان اینکه فاضلاب در شهر وارد چاه می‌شود و عمدتاً سرریز وجدول شهر را آلوده می‌کند، گفت: شرکت آب و فاضلاب برای انتقال این فاضلاب حدود ۲۱۰ انشعاب را به فروش رساند تا آلودگی از شهر خارج و به بیرون از شهر انتقال پیدا کند.

پاسخگوتر شدن مسئولان

نادری آلودگی فاضلاب بن را کارشناسی نادرست دانست و مردم را خواستار خرید انشعابات برشمرد.

همچنین وی از عدم وجود قنات و چشمه‌ در این شهرستان خبر داد و مدعی شد تنها یک سری مزارع در درازدره وجود دارد و این حجم از انشعابات فروخته شده بسیار  اندک است و مشکل فنی ندارد و در کل آلودگی این قنات و آثار مخرب آن برای اهالی شهر بن را انکار کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان در پیگیری بعدی به‌گونه‌ای سخنان فرماندار را تایید کرد و گفت: چیزی تحت عنوان رها شدن فاضلاب در زمین‌های کشاورزی وجود ندارد و حرف مردم بدون چشم مسلح دلیلی بر آلودگی آب قنات نیست.

از آنجایی که پاسخ مسئولان با مشاهدات و تحقیقات خبرنگار این رسانه منطبق نبود پیگیری سوژه همچنان ادامه پیدا می‌کند اما فرماندار دیگر پاسخگو نیست و خبرنگار را برای دریافت پاسخ سوالاتش به روابط عمومی اداره آبفا حواله می‌کند.

حال امام جمعه پای کار می‌آید و می‌گوید: مسئولان شهری با خلاف گویی نمک به زخم مردم می‌پاشند و به مردم توهین می‌کنند، چرا که ما از تصفیه خانه‌ تا درازدره بیش از ۵۰ چشمه، قنات و چاه داریم که همگی در نزدیکی مکان تصفیه‌خانه هستند، تصفیه‌خانه‌ای که با سرمایه‌گذاری از بیت‌المال و پولی که از مردم گرفته شده همچنان به صورت یک ساختمان نیمه کاره باقی مانده است.

گویا قبل از تکمیل کار ساخت تصفیه خانه برخی از انشعابات به فروش رسیده و فاضلاب زمین‌های کشاورزی با خارج از محل تصفیه خانه در محلی که دپو شده وارد می‌شود و آلودگی قنات و آب‌های زیر دستی بسیاری را ایجاد کرده است.

خلاصه اینکه مجموعه این گزارش‌ها ادعای آقای فرماندار را نقد و مسئولان را ملزم به حل مشکل در زمانی کوتاه‌تر از آنچه از قبل اعلام کرده بودند کرد و بلاخره این مطالبه هم بعد از فراز و فرودهایی به ثمر نشست.

خبرنگاران این رسانه خود را موظف می‌دانند سوژه‌های فارس من را با دقت رصد و پیگیری کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من سرخون فاضلاب بن تپه نورالشهدا آبداران خبرنگاران این رسانه چهارمحال و بختیاری خبرنگار این رسانه امضاء داشته خبرگزاری فارس راه و شهرسازی تصفیه خانه شرکت آبفا پیگیری ها ثبت سوژه فضای سبز جمع آوری شرکت آب حل مشکل فارس من سوژه ها شهر بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است