Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:26:02 GMT

ابتلای 9۵ هزار و 516 زنجانی به کووید 19

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۱۲۸۹

ابتلای 9۵ هزار و 516 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۸۲۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۵۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۵ هزار و ۶۹۰ مورد بوده است که ۱۸۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۵ هزار و ۵۱۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۶۵۴ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵15 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

پرویز قزلباش در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان گفت: تا امروز بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و در این خصوص، ضرورت دارد مردم به محض دریافت پیامک یا تماس، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان درخصوص وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان اظهار داشت: روند بیماری در استان زنجان هم مثل کل کشور، هم در بخش سرپایی هم در بخش بستری افزایشی است.

وبی با اشاره به وجود ۲۱۲ تا ۲۱۵ بیمار در چند روز گذشته ابراز کرد: در هفته‌های گذشته حدود ۱۵۰ بیمار به طور ثابت داشتیم و در حال حاضر هم نسبت به هفته قبل، حداقل بیش از ۷۰ درصد بیماران به طور ثابت بیشتر شدند و این افزایش هشداری برای درگیری با موج پنجم کرونا در استان، در روزها و هفته‌های آتی است.

  مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه میزان اشغال تخت کرونا در استان ۲۶.۵ درصد است ادامه داد: طی چند روز گذشته شیب افزایشی ملایم را شاهد هستیم و تضمینی نیست که این روند به این شکل ادامه یابد.

وی افزود: به خاطر اینکه موج پنجم در استان‌های دیگر با شدت تند و با سرعت در حال انتشار است، انتظار داریم در روزهای آتی در استان هم شاهد شیب تند بیماری باشیم.

به گفته قزلباش آزمایش pcr گردش ویروس در جامعه را نشان می‌دهد و در این خصوص در شهرستان ابهر گردش ویروس بالاست و روند افزایشی بستری تدریجی است، خرمدره هم مثل شهرستان ابهر در یک رنجی حرکت دارد و این میزان در زنجان و سایر شهرستان‌ها هم افزایشی است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک صنف را ۴۳.۳۸ عنوان و تصریح کرد: در این بین، بوستان‌ها و مراکز تفریحی با ۴.۱۷ درصد کمترین، و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۵۱.۲ درصد، بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه با ۴۵ درصد بالاترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شهرستان خدابنده، ماهنشان و طارم با ۴۲ درصد، پایین‌ترین سطح رعایت را دارند تصریح کرد: میزان بروز بیماری در شهرهای ابهر، خدابنده، خرم‌دره و زنجان است که نیاز به کنترل و پیگیری بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه حد انتظار واکسیناسیون، واکسینه کردن ۹۵ درصد گروه‌های هدف است خاطرنشان کرد: تا به امروز، بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و در این خصوص، ضرورت دارد مردم به محض دریافت پیامک یا تماس، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بیمارستان بیماری ویروس کرونا سرپایی فوتی بستری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر