Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از بازداشت یک شهروند ۲۲ ساله انگلیسی در کشور اسپانیا به دلیل هک کردن حساب توییتری افراد مشهور و سرشناس خبر داد.

این نهاد آمریکایی همچنین اعلام کرد که این شخص به دلیل جرم‌های مختلفی در بازداشت است که یکی از آن‌ها حمله سایبری به حساب کاربری افرادی اعم از سیاستمداران، چهره‌های معروف و شرکت‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ منابع خبری از حمله سایبری به بیش از ۱۳۰ حساب کاربری در توییتر خبر داده و اعلام کردند که از ۴۵ حساب برای انتشار پیام استفاده شده است. دراین پیام از مخاطبان خواسته شده است تا به یک کیف پول رمزارز، بیت‌کوین بفرستند و در ازای آن ۲ برابر ارزش ارسال شده به آن‌ها بازگشت داده شود. با این اقدام حدود ۱۱۰ هزار دلار به حساب این شخص واریز شده است.

توییتر در نهایت پیام‌های کلاهبرداری مربوط به این شخص را حذف کرده است، اما پیش از آن او به حساب افرادی از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، و «کانیه وست» خوانند مربوط رپ، دسترسی پیدا کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا نام این فرد ۲۲ ساله را «جوزپ اوکانر» اعلام کرد و گفت: «در صورتیکه این فرد محکوم شود، در آمریکا در بازداشت به سر خواهد برد. از دیگر اتهام‌های او می‌توان حمله به حساب‌ها مختلف در اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک و اسنپ چت و همچنین گفتگوی اینترنتی با یک نوجوان که از قربانیان او محسوب می‌شود، را نام برد.»

در حال حاضر واحد اف‌بی‌آی در سانفرانسیسکو در حال بررسی این پرونده است. همچنین واحد سایبری تحقیقات جنایی خدمات درآمد داخلی، و همچنین سرویس مخفی آمریکا، نیز در تحقیقات این پرونده همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری هک اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار

 سردار مهدی کرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با جرائم اقتصادی و کلاهبرداری در شهرستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی اقلام شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به‌ویژه جوانان در این شبکه‌ها و شرکت‌های خیالی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل می‌کند که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد