Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوان ۱۹ ساله در رودخانه بشار یاسوج در روستای ده کهنه غرق شد.

جهانبخش وحدت نژاد روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: بعدازظهر روز گذشته ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر غرق شدن جوان ۱۷ ساله در رودخانه بشار واقع در روستای ده کهنه، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ کد پاتاوه به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش برای نجات جان این جوان بی نتیجه ماند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: امسال با گرم شدن هوا و افزایش تمایل به شنا کردن در آبهای سطحی، هفت نفر در رودخانه‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۴ نفر در رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های کم عمق اتفاق می افتد.

وحدت نژاد گفت: با توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.

آمار غرق شدگی ها در استان به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ نفر، ۹۷ ، ۱۳ نفر و سال ۹۸ ، ۲۶ نفر بوده است

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت مسافران، گردشگران و حتی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرما به وجود آورده است.

آمارهای غرق شدگی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت آن بالاست این در حالی است که استان فاقد خط ساحلی بوده و وجود رودخانه های خروشان، سدها و آبگیر ها در استان حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ کشانده است.

بیشت و هشتم تیرماه جاری نیز جوان ۱۹ ساله ای در رودخانه بشار حوالی منطقه میمند غرق شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد رودخانه بشار رودخانه ها غرق شدگی غرق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان