Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار اسکو با اشاره به رونمایی از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد شهرستان اسکو، گفت: ۳۸ درصد از ماموریت های اورژانس اجتماعی اسکو با موضوع اعتیاد انجام می‌گیرد.

 بابک رضی منش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور «رضا استاد رحیمی»، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به عنوان مادر آسیب های اجتماعی منشاء، ۶۵ درصد همسر_آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۳۰ درصد کودک_آزاری، ۲۵ درصد قتل‌های عمد، ۲۳ درصد نزاع وخشونت و بخش عمده ای از جرایم سازمان یافته مانند فساد و فحشا، سرقت و هنجارشکنی در جامعه نیز از اعتیاد نشات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم درک بلای بزرگ و تهدید عظیم و متراکم شدن مشکلات اعتیاد و مواد مخدر توسط دست اندرکاران را دغدغه مهم مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست ها کلی مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: باید در راستای اجرایی کردن این سیاست ها و ایفای نقش و سهم هر دستگاه با سرعت و قاطعیت عمل کنیم.

 رضی منش با اشاره به وضعیت مصرف مواد مخدر و مقایسه با وضعیت استان، گفت: شهرستان اسکو با نرخ شیوع ۱٫۲۵ درصد و شهر جدید سهند با نرخ ۱٫۴۰ درصد بالاترین از میانگین استانی قرار دارد که از این میزان ۶۵ درصد در سهند و ۳۹ درصد در شهر اسکو، ایلخچی و روستاهای تابعه شهرستان می‌باشد.

فرماندار شهرستان اسکو وضعیت مصرف سیگار در سطح شهر سهند را نیز نگران کننده ارزیابی کرد و افزود: سهند با ۱۳.۲ درصد مصرف دخانیات بالاتر از میانگین استانی قرار گرفته که نیازمند اجرای طرح های مختلف و مداخلات ویژه می باشد.

وی گفت: بر اساس تحلیل آمار اورژانس اجتماعی شهرستان در سال های ۹۸ و ۹۹، از مجموع تعداد ۷۴۰۰ پرونده در مجموع دو سال حدود ۲۸۰۰ پرونده به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موضوع مواد مخدر ارتباط داشته که نشان از ضرورت اهمیت مداخله و برنامه ریزی در این حوزه را دارد.

 رضی منش تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد را یک ضرورت برای شهرستان برشمرد و افزود: این سند با مطالعه و پژوهش میدانی و بر اساس روش های تئوریک علمی با لحاظ شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرستان ضمن جلوگیری از موازی کاری و بخشی نگری زمینه همکاری، هم افزایی دستگاه های درگیر و جلب مشارکت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را فراهم کرده و فرایند تصیم سازی را جهت اتخاذ تصمیم های صحیح بر پایه کار کارشناسی و علمی را فراهم خواهد کرد.

فرماندار اسکو با اشاره به اینکه این سند بر اساس سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر ابلاغی مقام معظم رهبری، تکالیف برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و برنامه های دستگاه های مختلف در زمینه پیشگری از جمله طرح سراج(طرح سلامت اجتماعی و روانی)، برنامه شهر_سالم_سهند، طرح یاریگران_زندگی و ... تهیه و تدوین شده است، ابراز امیدواری کرد: این سند جامع بتوانید مبنای عمل و اقدام دستگاه های مداخله گر و سمن های فعال در حوزه مواد مخدر و اعتیاد باشد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسکو؛ وی تدوین سند پیشگیری اولیه از اعتیاد شهرستان اسکو را اقدامی ارزشمند و ماندگار برشمرد و افزود: این سند نشان دهنده اهتمام ویژه فرماندار شهرستان اسکو و اعضای شورای هماهنگی و عزم جدی برای برای مبارزه با موضوع مواد مخدر است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ماموريت اعتیاد پیشگیری اولیه از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسکو سند جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد