Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کلانتری روز چهارشنبه در دیدار با معاون اول رییس جمهوری گزارش‌هایی را از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده، سیل زده و همچنین پیرامون آتش سوزی‌های اخیر و ۶روزه این استان ارایه داد.

کلانتری در جریان ارایه گزارش‌های خود پیشنهاداتی را در خصوص ضرورت و نحوه تقویت زیرساخت‌های این استان به معاون رییس جمهوری داد و خواستار توجه جدی‌تر به مشکلات ساکنان این استان در حوزه‌های مختلف از جمله تنش آبی موجود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار برآورد خسارت‌ها و برنامه ریزی برای کمک به زیرساخت‌های مناطق روستایی و عشایری واهالی مناطق سیل زده که در سیل اخیر باغات و منازل آن‌ها دچار آسیب شدند مورد بررسی قرار گرفت و به معاون اول رئیس جمهوری گزارش شد.

در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته برای احداث و تعمیر منازل زلزله زده شهر سی سخت و روستا‌های خسارت دیده ارائه شد.

استاندار در این دیدار نیاز‌های مردم مناطق زلزله زده را مطرح کرد و گفت: گرچه چند دولت و سازمان‌های مختلف اقدامات خوبی در مناطق زلزله زده انجام دادند، اما این مناطق نیاز به کمک‌های بیشتری دارند.

همچنین راهکار‌ها و پیشنهاد‌هایی برای ساخت و ساز بهتر و بهسازی مناطق مختلف شهری و روستایی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور از سوی استاندار مطرح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گزارشی درباره تنش آبی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته با افت و کاهش شدید منابع آبی مواجه شده است.

وی افزود: هم اکنون قریب به ۲۰۰ روستای استان به دلیل وضعیت کم آبی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

معاون اول ریئیس جمهوری نیز در این دیدار ضمن قدر دانی از اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت استان و نیز رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم شریف استان در دوران‌های مختلف، مردم استان را مردمی غیور و شجاع توصیف کردند که همیشه نقش پررنگی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی داشته اند.

معاون اول رئیس جمهور دستور داد که پیشنهاد‌ها و راهکار‌های ارائه شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سریعا مورد پیگیری قرار گیرند.

در این دیدار مقرر شد به دستور معاون اول رئیس جمهور هفته آینده نیز نشست ویژه‌ای درباره جنگل‌های زاگرس برگزار شود و آخرین تصمیمات برای اقدام به موقع ولازم در این نشست داده خواهد شد.

استاندار همچنین ضرورت استقرار دائمی بالگرد در استان را تاثیرگذار دانست و گفت: این بالگرد می‌تواند اقدامات به موقعی برای مهار آتش سوزی‌ها و سرعت بخشی به اطفای حریق به ویژه در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد که استانی با توپوگرافی خاص و ارتفاعات صعب العبوری است کمک شایانی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدرشناسی از موافقت با راه اندازی پایگاه ثابت بالگردی در استان، ضرورت استقرار دائم بالگرد در استان را مطرح کرد که معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داد که سریعا پیگیری شود و بالگرد دائم به زودی در استان مستقر شود.

در این دیدار از نیرو‌های عمل کننده دراطفای حریق که بیشترین تلاش را داشتند قدردانی شد و از اینکه پنج فروند بالگرد در آتش سوزی‌های اخیر به کمک استان آمدند از پیگیری سازمان بحران و همکاری ستادکل و هلال احمر تقدیر شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیداری جداگانه با رییس دفتر رییس جمهوری گزارشی نیز از آخرین وضعیت آتش سوزی‌ها و اقدامات استان، آخرین وضعیت شهر‌ها و روستا‌های آسیب دیده از زلزله سی سخت و همچنین مهمترین اقدامات مقابله با ویروس کرونا ارائه دادند.

محمود واعظی در این دیدار با تقدیر از پیگیری‌های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مطالبات و نیازمندی‌های استان که از سوی استاندار در این دیدار مطرح شد به جد پیگیری و اقدام خواهد شد.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته دیدار‌های جداگانه‌ای با وزیر صمت، رییس جنگل‌ها و ماراتع کشور و مدیرعامل هلال احمر داشت و در ارتباط با تقویت زیرساخت‌های این استان با حوزه‌های مربوطه نیز رایزنی کردند.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله سی سخت وزیر صمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد معاون اول رئیس جمهور آخرین وضعیت آتش سوزی ها زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی حکمی «حمید طالبی» را به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، متن حکم مجید چگنی برای سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

همچنین به پاس زحمات ریحان بهادر در دوره تصدی این سمت از ‌وی قدردانی شده است.

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه