Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا بامداد پنجشنبه به توافق واشنگتن و برلین برای کاهش نقش مسکو در خط لوله انتقال گاز موسوم به «نورد استریم ۲» واکنش نشان داد.

آنتونوف با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «تلاش‌ها برای تصویر چهره‌ای ستیزه‌جو از روسیه به‌عنوان کشوری که فعالیت‌های شرورانه انجام می‌دهد، مدت طولانی است که نشان برجسته روس‌هراسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهدیدها علیه ما، بی‌اساس و بی‌فایده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه هرگز چنین اظهارات یا اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: «فقط شورای امنیت سازمان ملل قدرت انجام چنین کاری را دارد. این سند (توافق آلمان و آمریکا) سوالاتی را درباره حملات سیاسی علیه روسیه مطرح می‌سازد».

این دیپلمات روس ضمن اشاره به دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، توضیح داد:‌ «لحن خصمانه علیه کشور ما، کاملا با روح گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۶ ژانویه در ژنو تناقض دارد».

بر اساس این گزارش، آنتونوف با بیان اینکه از نظر مسکو هرگونه اتهام‌زنی که در راستای استفاده از منابع انرژی به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی باشد رقابتی ناعادلانه است، افزود:‌ «ما هرگز حمایت‌های خود را بر کسی تحمیل نکرده‌ایم و از منابع انرژی برای فشار بر کسی استفاده نکردیم».

بامداد پنجشنبه دولت‌های آلمان و آمریکا از توافقی درخصوص خط لوله نورد استریم ۲ رونمایی کردند که ذیل آن برلین متعهده شده به هر تلاش روسیه برای استفاده از انرژی به‌عنوان یک سلاح علیه اوکراین و دیگر کشورهای شرق و مرکز اروپا، پاسخ دهد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه