Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهد احمدلو بازیگر فیلم‌های سینمایی «دندان مار»، «باج‌خور» و «اکباتان» معتقد است توانایی برخی بازیگران ایرانی از سطح بین‌المللی هم بالاتر است اما محدودیت‌ها به بازیگران ما اجازه حضور در پروژه‌های جهانی را نمی‌دهد.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که اکنون اتفاقات و رویدادهای خوبی برای پا گذاشتن بازیگران ما به عرصه‌های بین‌المللی روی داده است و می‌توان تعدادی از این بازیگران را نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدلو خاطرنشان کرد: این افتخارات نتیجه و ثمره حضور فیلم‌های ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی است و حضور این فیلم‌ها سابقه بازیگران ایرانی را در عرصه‌های جهانی بیشتر کرده است و خوشبختانه هر سال شاهد رونق بیشتر این موضوع در سینمای ایران هستیم.

او افزود: مسئله‌ای که در این بین مطرح است معمولاً بازیگرانی در عرصه‌های جهانی موفق هستند که با حضور در فیلم‌های سینمایی موفق در عرصه‌های بین‌المللی در فضایی قرار گرفته‌اند که امکان دیده شدن داشته‌اند. اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می‌شویم بازیگرانی توانسته‌اند امروز در خارج از ایران موفق باشند که در مناسبات و مجامع جهانی درخشیده‌اند و این درخشش زمینه فعالیت خارج از مرزهای کشور را برایشان فراهم کرده است.

این کارگردان در ادامه گفت: در این بین محدودیت‌های بسیاری هم وجود دارد. شاید بازیگران بسیاری داشته باشیم که پیشنهادات بسیاری به آن‌ها برای حضور در یک فیلم خارجی شده اما به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌ها این امکان فراهم نبوده و به ناچار پیشنهاد را رد کرده‌اند. معمولاً تسلط زبان انگلیسی بازیگران ایرانی ضعیف است یا در حدی نیست که بتوانند نقش یک خارجی یا حتی یک ایرانی خارج از کشور را بازی کنند. معمولاً بازیگرانی که در عرصه‌های جهانی درخشیده‌اند علاوه بر موقعیت اولی که مطرح کردم به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته‌اند و توانسته‌اند نقش یک فرد بومی را در کشوری خارجی ایفا کنند.

احمدلو در پایان اظهار داشت: به نظر من اگر امیر جدیدی به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد با توجه به توانایی‌هایش می‌تواند یک بازیگر جهانی باشد. ما بازیگران بسیار توانمندی داریم که حتی توانایی آن‌ها در هنر بازیگری از سطح دنیا هم بالاتر است اما به دلیل محدودیت‌هایی مثل همین عدم تسلط به زبان انگلیسی، محدودیت‌های سلیقه‌ای، مدیریتی و شئونات کشورمان نمی‌توانند انتظاراتی که از یک بازیگر بین‌المللی می‌رود را برآورده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما و تلویزیون برنا سینمای ایران ایران بازی ایران بازی جهان سینما و تلویزیون فیلم های سینمایی شاهد احمدلو زبان انگلیسی محدودیت ها بین المللی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد

مسابقات والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان با حضور بیست و نه تیم دیشب در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و در دیدار نهایی ایران به مصاف آلمان رفت و با شکست سه بر صفر حریف خود قهرمان جهان شد.

وحید عابدنیا، متین سقلی، مسعود ایمری و ماهان مقدم راد، اعضای گلستانی تیم ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو