Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران ۱۵ کشور و سازمان‌های بین المللی در افتتاحیه بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، کاتسونوبو کاتو دبیر ارشد کابینه طی کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این مهم تاکید کرد، ۷۰ نفر از اعضای هیات دولت نیز از مراسم دیدن می کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نلوسانامسرای اویون اردنه، نخست وزیر مغولستان از جمله رهبران جهان هستند که پیشاپیش حضور خود را در مراسم افتتاحیه المپیک اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جیل بایدن بانوی اول ایالات متحده نیز در این مراسم حضور دارد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ژاپن گفته است که خشم جهانی اخیر در مورد انواع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از رهبران سفرهای خود به ژاپن را لغو کنند. در دوره قبلی در المپیک ریو برزیل بیش از ۴۰ رهبر جهان در مراسم افتتاحیه حضور داشتند که اکنون حضور این افراد به ۱۵ نفر رسیده است.

تمام بازی‌های المپیک توکیو از جمله مراسم افتتاحیه بدون تماشاگران برگزار خواهد شد.

گزارشگران ایرانی قرنطینه شدند

مطابق اعلام مسئولان برگزاری المپیک توکیو، تست کرونای عبدالله روا گزارشگر ورزشی به محض ورود کارکنان صدا و سیما که برای پوشش اخبار مسابقات المپیک وارد توکیو شده بودند مثبت اعلام شد و نامبرده در یک هتل مجزا قرنطینه شد.

در کنار روا، پنج گزارشگر و عوامل صدا و سیما هم حضور داشته‌اند که یکی از آنها هادی عامل، گزارشگر شناخته شده کشتی است.

با وجود اینکه تست پنج نفر همراهان عبدالله روا منفی اعلام شده اما آنها از جمله هادی عامل در هتل محل اقامت‌شان قرنطینه شده‌اند و طبق اعلام مسئولان دهکده المپیک، باید ١۴ روز در قرنطینه بمانند.با این وصف مشخص نیست هادی عامل امکان گزارش مسابقات کشتی فرنگی را که از ۱۰ مرداد آغاز می شود پیدا خواهد کرد یا خیر.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هادی عامل المپیک ژاپن مراسم افتتاحیه المپیک توکیو هادی عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW

حاجی علی‌یف که در مسابقات گزینشی جهانی دست به کار بزرگی زد و با شکست اصلان دودایف آلبانیایی سهمیه حضور در المپیک را گرفت؛ به عنوان آزادکار ماهِ جهان انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آذربایجان در مسابقات گزینشی قاره‌ای خیال خودش را بابت سهمیه‌های المپیک راحت کرد. آنها که میزبان رقابت‌های گزینشی اروپایی در باکو بودند، چهار سهمیه باقی‌مانده خود را گرفتند که یکی از آنها در وزن 65 کیلوگرم بود؛ جایی که حاجی علی‌یف کشتی‌گیر محبوب و البته مُسن آذربایجانی‌ها توانست با شکست اصلان دودایف در مرحله نیمه‌نهایی، به سهمیه المپیک برسد.

دارنده دو نشان المپیک، در حالی که بعد از کسب نقره المپیک توکیو، دیگر در 65 کیلوگرم کشتی نگرفته و در وزن 70 کیلوگرم مسابقات جهانی هم توفیقی کسب نکرده بود، توانست با عبور از سد کشتی‌گیر آلبانیایی که با شکست گاژی‌مراد رشیدوف روس، عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود کرده بود به سهمیه المپیک برسد.

اتحادیه جهانی کشتی به همین دلیل حاجی علی‌یف را به عنوان آزادکار ماه انتخاب کرد.

در رشته فرنگی هم این عنوان از آن نائو کوزاکای ژاپنی شد. کشتی‌گیری که در وزن 77 کیلوگرم قهرمانی آسیا با شکست 4-2 آکژول محمودافِ قهرمان جهان، قهرمان آسیا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها