Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فعالان بخش خصوصی در طرح انتقال نفت خام گورهجاسک گفت: اجرای این طرح ملی به رونق کارخانه‌های تولیدی انجامید به‌طوری‌که ۱۳ تا ۱۴ کارخانه بزرگ فعال شدند و برای بیش از ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، وحیدرضا صحت‌پور، مدیر پروژه خط انتقال گوره – جاسک در مؤسسه نیروگستر (زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا) با بیان اینکه این طرح از جمله نخستین طرح‌هایی است که از مرحله مهندسی و اجرا تا ساخت تجهیزات و کالاها در آن از ظرفیت‌های داخلی استفاده شده است، گفت: باید اذعان داشت فرمایش‌های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در این طرح لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از طرح ساخت خط لوله گوره – جاسک از تیرماه سال ۹۸ به مؤسسه نیرو گستر واگذار شد و پس از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی، ساخت ۲۴۰ کیلومتر خط در ۱۲ ماه انجام شد و رکوردی بالا برای ما به جا گذاشت.

مدیر پروژه خط انتقال گوره – جاسک در مؤسسه نیروگستر تصریح کرد: احداث تلمبه‌خانه‌های یک و سه به همراه ایستگاه‌های تقویت فشار یک و سه به‌عهده مجموعه نیروگستر بود و ما نخستین تلمبه‌خانه‌ای را احداث کرده‌ایم که نفت را از مخازن دریافت و منتقل می‌کند.

صحت‌پور عنوان کرد: اجرای لوله‌گذاری روزانه بیش از ۶ کیلومتر، عملیات جوشکاری روزانه بیش از ۵ کیلومتر و استفاده از کالاها و ظرفیت‌های داخلی از جمله رکوردهای ثبت‌شده ما در این طرح است.

محرومیت‌زدایی در مسیر اجرای طرح

وی با تأکید بر اینکه استفاده ۱۰۰ درصدی از توان تولید داخل و متخصصان ایرانی مهم‌ترین شاخصه این پروژه است، گفت: این مؤسسه در کنار فعالیت تخصصی خود در پروژه گوره – جاسک با هدف محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های فرهنگی، اقدام‌هایی از جمله تهیه یک‌هزار بسته بهداشتی ویژه مقابله با ویروس کرونا برای روستاهای اطراف، ارائه خدمات پزشکی به مردم منطقه میزبان پروژه، تهیه لوازم‌التحریر و کفش برای کودکان محروم را در دستور کار قرار داد.

مدیر پروژه خط انتقال گوره جاسک در مؤسسه نیروگستر افزود: در ایام کرونا که بیشتر پروژه‌های کشور تعطیل شد، تنها پروژه‌ای که به‌صورت جهادی به فعالیت ادامه داد همین طرح راهبردی گوره – جاسک بود.

صحت‌پور گفت: نخستین بار در کشور برای این پروژه لوله بر اساس استاندار نیس (Nace) تولید شد، تأمین نشدن این لوله‌ها می‌توانست جلو پیشرفت پروژه را بگیرد، اما با تکیه بر توان داخلی و دانش متخصصان ایرانی، خط تولید این لوله‌ها در کشور راه‌اندازی شد و دیگر نیازی به خرید آن از کشورهای خارجی نداریم.

وی تصریح کرد: حتی در بخش کمپرسورها، شیرهای تقویت فشار و شیرآلات مورد نیاز نیز از تولید داخل استفاده شد، به‌واسطه این پروژه رونق خوبی در کشور به‌وجود آمد، به‌طوری‌ که ۱۳ تا ۱۴  کارخانه بزرگ فعال شدند و برای بیش از ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

صحت‌پور درباره گستره تحت مدیریت مؤسسه نیروگستر با بیان اینکه خط لوله ۱۰۰۰ کیلومتری گوره – جاسک به ۶ گستره تقسیم شده بود، طول بیشتر گستره‌ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بود، اما طولانی‌ترین گستره با مسافت ۲۴۰ کیلومتر به مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شد، افزود: سعی کردیم در اجرای پروژه از نیروهای بومی استفاده کنیم به شکلی که ۷۰ درصد از نیروهای بومی منطقه و ۳۰ درصد از نیروهای متخصص و جوان مجموعه استفاده شد.

بر اساس این گزارش، امروز با فرمان رییس‌جمهوری، بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک و دریای عمان آغاز می‌شود.

برچسب هااستاندار نیس (Nace) طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: طرح انتقال نفت خام گوره جاسک آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو صحت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.
اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.


او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.
آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.
با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • اجرای عایق الاستومری کاری لوله‌های موتورخانه
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب