Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@14:40:29 GMT

حمله سایبری به شرکت نفتی آرامکو در عربستان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۳۳۶۳

شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی روز چهارشنبه ضمن تایید هک شدن اطلاعات خود توسط یک "باج‌افزار" و نشت آن‌ها در فضای مجازی اعلام کرد هکرها از این شرکت درخواست ۵۰ میلیون دلار پول کرده‌اند.   به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "الجزیره" این شرکت تولید کننده نفت در بیانیه‌ای گفت: آرامکو اخیرا متوجه نشت اطلاعات محدود این شرکت به صورت غیر مستقیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تایید می‌کنیم درز اطلاعات به دلیل نفوذ در سیستم‌های ما نبوده بلکه در سیستم طرف‌های ثانوی اتفاق افتاده است و این حمله سایبری بر فعالیت شرکت تاثیر نگذاشته است.     خبرگزاری "آسوشیتد پرس" اخیرا گزارش داده بود که بیش از یک ترابایت از داده‌های شرکت آرامکو عربستان به دست هکرها هک شده است و آن‌ها به ازای عدم افشای این اطلاعات، از شرکت آرامکو درخواست ۵۰ میلیون دلار کرده‌اند.     شرکت آرامکو اخیرا شاهد افزایش حملات سایبری بوده است. حمله سایبری موسوم به "خط لوله استعماری" آخرین حمله به این شرکت بود.     در سال ۲۰۱۲ شرکت آرامکو مدعی شد که عوامل خارجی سیستم‌های رایانه‌ای این شرکت را با هدف اختلال در فعالیت‌های آن، هک کرده‌اند.     بر اساس گزارش‌ها این حمله سایبری ظرف مدت چند ساعت بیش از ۳۰ هزار رایانه را در شرکت آرامکو از کار انداخت.     طی سال‌های گذشته مقام‌های سعودی بارها از انجام حملات سایبری هکرهای خارجی به شبکه‌های رایانه‌ای شماری از ارگان‌های دولتی و نهادهای مهم این کشور خبر داده بودند.     شرکت ترند میکرو که یکی از شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده محصولات نرم‌افزاری امنیتی و ضد ویروس در دنیا است، پیشتر نسبت به ضعف و ناکارآمدی عربستان سعودی در مقابله با جرایم سایبری ابراز نگرانی کرده بود.     ارزش شرکت نفتی آرامکو در حدود ۱۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و یکی از ابر شرکت‌های مالی جهان به شمار می‌آید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حمله سایبری شرکت آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران