Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید فکری اساسی برای وضعیت اجتماعی کشور کند و برای مسائل زیست محیطی و تنش کم‌آبی و بی‌آبی که این روزها نتایج آن را می‌بینیم نسخه نجات‌بخشی داشته باشد. 

همایون هاشمی با اشاره مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم در ابتدای کار خود، اظهار کرد: به نظرم دولت آینده واقعاً میراث‌دار یک شرایط بسیار ناهمگن و سختی خواهد بود که البته با برنامه ریزی دقیق امیدوارم بتواند از مشکلات مختلف در ابعاد برون‌مرزی و درون‌مرزی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری مشکلات اصلی دولت سیزدهم در بیرون از مرزها، تاکید کرد: مهمترین چالش دولت سیزدهم سیاست خارجی و تنظیم روابط با کشورهای مختلف و به خصوص موضوع برجام است تا شرایط فعلی را به سر منزل مقصود برساند. 

هاشمی تصریح کرد: همچنین دولت‌های سیزدهم باید فکری هم برای چگونگی ارتباط با کشورهای اطراف داشته باشد که عموماً از ما خدمت دیدند، اما در مواقع حساس به کمک کشور ما نیامدند. این معضل بزرگی است که ما در طول تاریخ بسیار به این کشورها کمک کردیم اما در عمل از آن‌ها ناسپاسی دیدیم، امیدوارم دولت سیزدهم برای آن فکری داشته باشد. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین مشکلات داخلی که دولت سیزدهم با آن مواجه خواهد شد، اظهار کرد: داخل مرزها عمده چالش آقای رئیسی، موضوع ساماندهی اقتصاد ایران است که از مرحله مریضی به احتضار رسیده است و هیچ امیدی در اقتصاد خرد آن حس نمی‌شود. این شرایط سبب نارضایتی روزافزون مردم شده که چالش مهمی برای دولت بعدی است. 

هاشمی یادآور شد: دولت آینده باید فکری اساسی برای وضعیت اجتماعی کشور کند و برای مشکلات عدیده در حوزه کارگری، کلاف سردرگم مشکلات در حوزه بیمه و مسائل زیست محیطی و تنش کم‌آبی و بی‌آبی هم برنامه داشته باشد. 

وی با اشاره به‌عدم دسترسی متوازن مردم به منابع اصلی در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: دولت سیزدهم باید برای آسیب‌های اجتماعی متعدد که متاسفانه امروز لااقل یکی از آن‌ها در خانه هر ایرانی پیدا می‌شود برنامه‌ریزی کند که البته بیش از هرچیز نیازمند تغییر سیاست‌های کلان در این بخش است. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با برشمردن مهمترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراگیر که نیازمند رسیدگی فوری دولت سیزدهم هستند، گفت: مشکلاتی مثل طلاق و اعتیاد و بار منفی‌عدم اقبال جوانان به ازدواج و بی‌انگیزگی آنان برای این امر و تاثیر آشکارش بر افزایش دیگر آسیب‌های اجتماعی، در رأس این چالش‌ها قرار دارد. در کنار آن‌ها بیکاری و انسدادی که دولت‌های گذشته با بخشنامه‌ها و قوانین دست‌وپاگیر برای بنگاه‌های زودبازه ایجاد کردند نیز بخش مهمی از دیگر مشکلاتی است که دولت سیزدهم باید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. 

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره چالش‌های دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی کرونا، تصریح کرد: در موضوع بهداشت هم پیچیدگی خاصی در کار دولت وجود ندارد و راه‌حل آن هم چیزی جز سپردن کار به دست کاردان‌ها نیست؛ یکی از مشکلات بزرگ در دولت آقای روحانی این بود که کار به دست اهلش سپرده نمی‌شد. 

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا چیزی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم واکسیناسیون نیست. امر واکسیناسیون کم‌هزینه‌ترین و بی‌دردسرترین راه‌حل است اما در حالی که کشورهای بسیاری در جهان به سمت زندگی عادی باز می‌گردند ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم و در پیک پنجم قرار گرفتیم. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان امر بهداشت اگر این کاره بودند باید پیش‌بینی این شرایط را می‌کردند یا حداقل پیشگیری می‌داشتند که هیچکدام رخ نداد. این داستان شیوع سر درازی دارد که امیدوارم دولت آقای رییسی بتواند با تجربه موفق دولت‌های دیگر و توجه به منطق علمی و تخصصی بهداشت و درمان، اوضاع را سامان بخشد.

کد خبر 615964 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای ۳ فرزندند تقدیر و تجلیل شد توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استاندار زنجان تجلیل و تقدیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر یک روزه وارد استان زنجان شد. وی در برنامه نخست با محسن افشارچی استاندار زنجان دیدار کرد.

نکته قابل توجه دیدار امروز این دو مسئول با یکدیگر اینجا بود که در این جلسه در راستای تشویق سیاست‌های فرزندآوری از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای 3 فرزند هستند تقدیر و تجلیل شد.

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و 13 هزار نفر عضو  جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

استاندار زنجان به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسئولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس