Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بلومبرگ، پلیس هنگ‌کنگ ۵ نفر را به دلیل تصویرگری کتاب کودک، نشان دادن پلیس به شکل گرگ در آن و به اتهام فتنه‌گری وبرانگیختن نفرت مردم نسبت به دولت بازداشت کرد.

این افراد در یک کتاب کودک، پلیس رابه شکل گرگ‌هایی به تصویر کشیدند که گوسفندان، به عنوان نمادی از شهروندان، تلاش دارند تا این گرگ ها را از روستای خود عقب برانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازداشت از سوی واحد جدید پلیس امنیت ملی هنگ‌کنگ انجام شد و آخرین اقدام علیه مخالفان از آغاز تنش‌های ۲ سال پیش در این شبه جزیره، به شمار می‌رود.

پلیس هنگ‌کنک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «۲ مرد و ۳ زن که بین ۲۵ تا ۲۸ سال سن دارند، به جرم توطئه برای انتشار، توزیع و به نمایش گذاردن یا کپی کردن نشریات فریبنده بازداشت شدند.»

در بخشی دیگر از این بیانه آمده است: «این گروه در تلاش بود تا افکار عمومی و به طور خاص افکار کودکان را تحریک کند و به سمت نفرت از دولت و دادگستری هنگ‌کنگ برای اعمال خشونت و اقدمات غیرقانونی سوق دهد.»

یک مقام از پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که افراد بازداشت شده عضو «اتحادیه عمومی گفتاردرمانی هنگ‌کنگ» (The General Union of Hong Kong Speech Therapists) بودند.

به تازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کرد. خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد چینی را به اتهام فعالیت‌هایشان در هنگ کنگ و به بهانه آنچه سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ خوانده شده، در لیست تحریمی خود قرار داد.

چین در واکنش به این مسئله اعلام کرد که با مداخله آمریکا در امور داخلی چین و هنگ کنگ مخالفت می‌کند. نمایندگی وزارت خارجه چین در هنگ کنگ نیز اعلام کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه پکن به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ کنگ، «بسیار بی‌ادبانه، قلدرمآبانه و با قصد ایجاد تنفر» است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات هنگ کنگ پلیس هنگ کنگ هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین ماه امسال، کارکنان انتظامات بیمارستان شهدای هفتم تیر، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: قتل یکی از مدیران شهرداری توسط همکار و با همدستی همسرش

وی افزود: به‌دنبال اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان نزاع با یکی از آشناهای خانوادگی خود در بوستان "ولایت" تهران ضربات چاقو خورده و به بیمارستان موردنظر واقع در شهر ری منتقل شده، اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشته است و نهایتاً به کام مرگ فرو رفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: تیم جنایی پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و صحنه جرم، مأموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

سردار گودرزی گفت: پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در جنوب شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به‌دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر در جنوب تهران شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

وی افزود: متهم در همان بازجویی‌های اولیه صراحتاً به جرم قتل فامیل خود با ضربه چاقو در بوستان ولایت اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر برقراری روابط خارج از چارچوب مقتول با یکی از اعضای خانواده‌اش دست به این جنایت هولناک زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، مرد جنایتکار برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229811 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد
  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟