Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@02:37:01 GMT

علت تعویق در گفتگوهای وین

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۴۱۹۰

علت تعویق در گفتگوهای وین

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به بررسی علت تعویق مذاکرات برجامی در وین پرداخت. ناطقان: فریدون مجلسی درباره تغییر نظر مقامات آمریکایی درباره تبادل زندانیان گفت: آنها معتقدند که برخی از زندانیانشان به دلیل مقابله با زندانیان امریکایی دستگیر شده اند. این موضوع در داخل امریکا مخالفت هایی را بر می انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می کنم دو طرف در نهایت در مورد این موضوع بر خلاف موضوعات دیگر راحت تر به یک نتیجه برسند. منتها فرمولش شاید این باشد که چند تا از اشخاص با نوعی عفو و بخشودگی ازاد شوند و بقیه مبادله شوند. آنهایی که طرفین معتقدند کارهایی انجام داده اند که می توانسته محدودیت به بار بیاورد را با همان تبادل رد و بدل کرد. اما آنهایی که یکی از طرفین معتقد است که بی تقصیر بوده اند،برای آنها مساله پیچیده تر است و می خواهند که یک راه حل دیگری را پیدا کنند. نه نگهداری ایرانی ها در آمریکا برای این کشور سودی دارد و نه نگهداری زندانیان آنها در اینجا سودی دارد. اگر آزادی اینها کمکی به رفع مشکلات مردم می کند می توان این راه را رفت. اما کسانی که مسئولیت ها را بر عهده دارند گاهی با این مساله طور دیگری برخورد می کنند. این در هر دو کشور هم وجود دارد.


وی در خصوص علت تعویق مذاکرات برجامی نیز گفت: هم در ایران و هم در امریکا رادیکال هایی هستند که مخالف این هستندکه مذاکرات به سرانجام برسد و التهاب ها فروکش کند. آنها در امریکا مخالف این هستند که ایران جایگاه خود را درنظام بین المللی بازیابی کند. ما می بینیم که در بحبوحه این مسائل سناریوی ربوده شدن یک خانم ایرانی درامریکا مطرح می شود. این دور از ذهن و بعید به نظر می رسد که درشرایط مذاکره چنین اتفاقی بیفتد مگر اینکه سناریویی باشد از سوی کسانی که خواهان لطمه زدن به روند مذاکرات اند. طرفین یک دیگر را کاملا تحت نظر دارند و اظهار نظر ها و... کاملا رصد میشود و وقتی که به مسائلی برخورد می کنند، واکنش را به این صورت نشان می دهند یا ممکن است که این رفتار ناشی از فشارهای همان گروه هایی باشد که درداخل امریکا مایل به بازگشت ایران به وضعیت پیشین نیستند می خواهند هر طور شده این توافق سر نگیرد.

این کارشناس در پاسخ به اینکه این وضعیت چه تاثیری می تواند بر روی توافق بگذارد گفت: اختلاف نظر اصلی این است که باید بدانیم از سوی مقامات بالای هر دو طرف اراده کاملی برای رسیدن به یک توافق وجود دارد یا ندارد. اگر روند مسائل را در این ماه ها دنبال کنیم، تمایل زیادی از سوی هیچ کدام از طرف ها شاهد نیستیم. تا وقتی این اراده به وجود نیاید و صمیمانه خواهان تفاهم و سازگاری نباشند، توافقی به دست نمی آید و تنها زمان طولانی می شود و حتی ممکن است در طول زمانی مثل چند سال هم ممکن است که به نتیجه نرسد.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: تعویق ، گفتگو ، ناطقان ، مذاکرات ، برجام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تعویق گفتگو ناطقان مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.   خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.   برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.
 دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر