Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک مقام ارشد این کشور مدعی شد عربستان از جاسوس افزار پگاسوس برای ردیابی اطلاعات افراد استفاده نکرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد این اخبار «بی‌اساس» است و عربستان سعودی با چنین روش‌هایی موافق نیست.

۱۷ سازمان رسانه‌ای هفته جاری از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌های برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت جاسوسی «NSO» وابسته به رژیم صهیونیستی که مجوز فروش این نرم‌افزار به کشور‌های دیگر را داشت، روز گذشته بیانیه‌ای منتشر و این اخبار را رد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی در کل غلط است. محصول ما تنها از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و اجرای قانون و برای مبارزه با تروریسم استفاده شده است.»

این در حالیست که روزنامه گاردین روز گذشته فاش کرد که رژیم صهیونیستی پس از چندین جلسه با مقامات سازمان اطلاعات سعودی در سال ۲۰۱۷ به شرکت جاسوسی «ان اس اُ» مجوز فروش نرم افزار جاسوسی از تلفن‌های همراه به نام پگاسوس را به ریاض داده است.

اطلاعات فاش شده حاکی از جاسوسی از حدود ۵۰ هزار شماره تلفن توسط مشتریان «NSO»  است که عربستان سعودی نیز در میان آن‌ها بوده است. گفته می‌شود شرکت NSO در معامله‌ای با ارزش ۵۵ میلیون دلار این جاسوس افزار را به سعودی‌ها فروخته است.

پیش از این نیز روزنامه لوموند فرانسه فاش کرد سرویس اطلاعاتی مراکش با استفاده از برنامه صهیونیستی پگاسوس از تلفن همراه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، و برخی دیگر از مقامات این کشور جاسوسی کرده است.

مقامات دولتی مراکش در واکنش به این خبر از کارزار رسانه‌ای که آن‌ها را متهم به دست داشتن در جاسوسی با استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» میکند، خواستند تا شواهدی در این زمینه ارائه کنند.

پیشتر هم روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرده بود «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، به دنبال جاسوسی از سیاستمداران لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاسوسی سایبری عربستان سعودی رژیم صهیونیستی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، منابع خبری امروز گزارش دادند که یکی از نمایندگان ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس فرانسه احضار شد.

«ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است.

ماتیلد پانوت افزود: این احضاریه ارعاب و تهدید است؛ هیچ احضاریه و هیچ گونه ارعابی ما را از اعتراض به نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین باز نمی دارد و ما سکوت نخواهیم کرد.

این احضار در شرایطی انجام شده که مقامات فرانسه چند سال پیش انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تحت عنوان آزادی بیان و رسانه ها توجیه می کردند اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک ترین انتقادی از رژیم کودک کش صهیونیستی، تاب و تحمل خود را از دست داده و با منتقدین بدترین نوع از مجازات ها از جمله حبس های طولانی مدت روا می دارند.

کد خبر 6087375 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد