Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین بهره برداری از خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک و نخستین بارگیری محموله صادراتی نفت ایران از دریای عمان دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آئین بهره برداری از خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک و نخستین بارگیری محموله صادراتی نفت ایران از دریای عمان دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خط لوله که برای نخستین بار در تاریخ صنعت ایران نفت خام را به پایانه و تاسیسات دریایی صادرات و واردات نفت خام در سواحل دریای عمان می‌رساند از منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر آغاز می‌شود و با طی کردن مسیر هزار کیلومتری و عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان، به جاسک می‌رسد.

این طرح که با سرمایه گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومان برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، علاوه بر تنوع بخشی به مبادی صادراتی کشور و توسعه منطقه مکران، باعث آبادانی، تولید و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر در این منطقه با احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در آینده نزدیک خواهد شد.

خط لوله نفت خام گوره به جاسک، با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از طریق پایانه جدید جاسک طراحی شده است و در مرحله نخست روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام را صادر می‌کند.

تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران از اهداف اجرای این طرح است.

طرح لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک شامل یک خط لوله ۴۲ اینچی به طول یک هزار کیلومتر به همراه ساخت پنج تلمبه‌خانه، دو ایستگاه توپکرانی و پایانه و ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت و تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

این طرح با مشارکت ۲۵۰ پیمانکار ایرانی و تولید کننده داخلی و با استفاده ۹۱ درصدی از توان ساخت داخل اجرا شده است و تجهیزات مورد نیاز آن مانند تختال ورق نفت ترش، ورق عریض، شیرآلات نفتی، گوی شناور و انواع پمپ‌هایی که در صنعت نفت بکار گرفته می‌شود با همت متخصصان ایرانی ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی انتقال نفت خام جاسک نفت خام گوره انتقال نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چاشیانی گفت: در پی گزارش سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ در اواخر سال ۱۴۰۱ و حضور یکی از شهروندان از وقوع تجمع آب در  منزل مسکونی واقع در فاز سه سعدی ۳، اداره آبفا با اجرای مراحل مختلف نسبت به اعزام گروه عملیاتی شامل؛ امداد و حوادث، کنترل کیفیت آب، نشت یابی شبکه و نشت یابی انشعابات به منطقه اعزام و اکیپ‌ها جهت تشخیص علت نشت آب، عملیات تخصصی مرتبط را به طور جداگانه شروع به کار نمودند.

وی افزود: بر اساس گزارش اکیپ اعزامی در محل، تجمع آب ناشی ازشکستگی خط لوله عبوری در زیر ساختمان یادشده اعلام شد و به دنبال آن اکیپ امداد و حوادث به همراه واحد نشت یابی اقدام به حفاری به عمق حدود ۳ متر کردند و این عملیات به دلیل تجمع و نفوذ آب در لایه‌های خاکی زیر ملک مسکونی باعث عدم امکان تشخیص صحیح عملیات نشت یابی شد که پس از قطع آب شبکه اصلی شهر و استفاده از نقشه خطوط شبکه آب، مجدداً عملیات حفاری در تاریخ‌های دیگری از سر گرفته شد.

چاشیانی ادامه داد: در این عملیات، اکیپ اعزامی اقدام به حفاری و انسداد ورودی شبکه انحراف مسیر خط لوله کرد که حین انجام این عملیات پرسنل متوجه وجود یک شبکه قدیمی در محل شدند که احتمال عامل نفوذ آب به ملک مذکور تشخیص داده شد و عملیات حفاری برای بار چندم نتیجه بخش نبود.

سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی اضافه کرد: اما پرسنل اداره آبفا به منظور خدمات رسانی و پیشگیری از هرگونه تهدید ناشی از نشت آب در زیر ساختمان‌های مجاور با تلاش خستگی ناپذیر خود اقدام به حفاری‌های متعددی در نقاط مختلف کردند که به لحاظ عدم وجود نقشه جامع خطوط قدیمی و توسعه شهر بر بسیاری از نقاط بر روی خطوط قدیمی کار در ساعات مختلف شبانه روز به سختی انجام شد.

وی می‌گوید: سرانجام تلاش‌های بی وقفه پرسنل آبفا در روز یکشنبه دوم اردیبهشت امسال با مشاهده سه راهی در هنگام حفاری در مجاور یکی از ساختمان‌های محل نشت آب مثمرثمر و با ترمیم و مسدود سازی خط مذکور مشکل منطقه مرتفع شد.

چاشیانی تاکید کرد: به علت قدمت این خط انتقال و ساخت و ساز بر روی خط، اگر به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این حادثه برطرف نمی‌شد، می‌توانست علاوه بر نشست ساختمانی که بر روی خط احداث شده بود، خسارت‌های سنگینی در منطقه به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق