Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:23:10 GMT

برداشت ۲۸۰۰۰ تن انواع آلو از باغ‌های استان گلستان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۴۵۶۰

برداشت ۲۸۰۰۰ تن انواع آلو از باغ‌های استان گلستان

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سطح باغ های انواع آلو در استان گلستان به دو هزار و ۴۵۰ هکتار می رسد که از این مقدار دو هزار و ۳۰۰ هکتار آن بارده است.

معاون مدیریت باغبانی استان گلستان افزود: برداشت آلو از باغات گلستان تا پایان شهریور ادامه دارد و پیش بینی می شود ۲۸ هزار تن آلو از سطح باغ های بارده برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد هر هکتار از باغ های بارده، ۱۳ تن در هکتار است که با توجه به خشکسالی امسال یک تن در هکتار نسبت به سال گذشته کاهش عملکرد داشته است.

فراهانی ادامه داد: باغ های آلو استان گلستان در شهرستان های رامیان، بندرگز، کردکوی و گرگان وجود دارد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در پایان گفت: قطره طلا، قمی، سانتراروزا و مریتانی به ترتیب بیشترین انواع آلویی است که در استان گلستان برداشت می شود.

کد خبر 5261943

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی گلستان گرگان کاشت نهال و درخت ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل ایلام سیلاب استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود